Reklamationsproblem XXL sport och vildmark

Tänkte bara dela med mig av en kontakt med XXL's kundservice. Jag köpte ett dyrt tält, "Bergans of Norway" från XXL på internet. När jag får hem tältet så har någon uppenbarligen pillat på det, ena stången är grovt böjd, nästa knäckt ser det ut som. Tror dom har skickat mig ett demo-ex eller ett ex dom fått tillbaka... Hur som, jag tar en bild och skickar till XXL's kundservice som svarar efter drygt en vecka att dom ska skicka en ny stång till mig. Efter ytterligare en vecka frågar jag hur det går och dom lovar återigen att en stång ska skickas. Så fortsätter det och nu har det gått två månader och jag har inte fått någon ny stång dessutom har XXL-kundtjänst slutat svara på mail, senaste svaret fick jag för två veckor sedan, jag har skrivit till dom flera mail sedan dess med blir uppenbarligen ignorerad.

Slutsatsen är att jag vill varna andra för denna butik, iallafall från att köpa dyra varor online. Tyvärr får man ju inte reklamera online-köpta varor i butik, antagligen en medveten taktik för att slippa konfrontation med kunder som dom skickat begagnade trasiga varor till.
 
vilken kass jäkla skit.

I butik verkar det ju aldrig vara något problem på XXL annars.

kan du inte bara returnerat hela tältet? man har väl öppet köp i ett år?

Ja jag har lämnat tillbaka en vara i butik en gång - inga problem. Det är svårt att neka någon återköp/reklamation när man står ansikte mot ansikte - att ignorera någons mail däremot är jättelätt.

För att returnera och få pengarna tillbaka så måste man kontakta XXL och få bekräftelse innan man skickar tillbaka varan. Så att dom vet vad det är för vara dom får tillbaka och varför liksom. Jag har försökt detta också men nu svarar dom ju inte på något alls längre... Jag förvägras alltså både reklamera en trasig vara och jag förvägras använda mina 365 dagars öppet köp. Blir bara helt ignorerad uppenbarligen. Skamligt. Tyvärr för små summor för att ARN ska bry sig.
 
Bara att skicka..

Om du vill returnera en order så är det bara att skriva ut deras returetikett och klistra fast det på kartongen och skicka iväg paketet. Jag returnerade nyligt ett Helsporttält efter ett halvår och jag behövde inte kontakta dom på något sätt innan jag skickade paketet. Se bara till att fylla i returschema som ska ligga i paketet med information om ordern och var dom ska returnera pengarna.

Detta står i det mail du får av XXL vid en bekräftad order:

"Du har 365 dagars öppet köp från ditt köpdatum, och vi står alltid för fraktkostnaden om du behöver skicka tillbaka något för retur eller byte förutsatt att du använder dig av den bifogade returetiketten.
För att returnera din vara/varor kostnadsfritt behöver du bara gå igenom dessa två följande steg;

1. Fyll i returschemat så utförligt du kan. Det finns att ladda ner på vår hemsida (<http://www.xxl.se/medias/sys_master/ha4/hc5/8924452487198.pdf>. Lägg det i paketet du skall sända tillbaka.

2. Fäst returetiketten som finns bifogad i detta mail, på paketet du skall sända tillbaka. Etiketten är färdigsammanställd och skall endast skrivas ut med en vanlig skrivare.

OBS! Var noga med att du inte tejpar över streckkoden på returetiketten, och kom ihåg att du inte får skriva eller tejpa direkt
på varans originalemballage. Packa helst in varorna i en påse eller kartong så de inte riskerar bli smutsiga eller defekta under
leveransen, så din retur/ditt byte blir godkänt. Vid frågor, vänligen ta kontakt med vår kundservice på kundservice@xxl.se <mailto:kundservice@xxl.se> så hjälper vi dig gärna.


Med vänliga hälsningar,
XXL Kundservice
E-handeln xxl.se"
 
Om du vill returnera en order så är det bara att skriva ut deras returetikett och klistra fast det på kartongen och skicka iväg paketet. Jag returnerade nyligt ett Helsporttält efter ett halvår och jag behövde inte kontakta dom på något sätt innan jag skickade paketet. Se bara till att fylla i returschema som ska ligga i paketet med information om ordern och var dom ska returnera pengarna.

Detta står i det mail du får av XXL vid en bekräftad order:

"Du har 365 dagars öppet köp från ditt köpdatum, och vi står alltid för fraktkostnaden om du behöver skicka tillbaka något för retur eller byte förutsatt att du använder dig av den bifogade returetiketten.
För att returnera din vara/varor kostnadsfritt behöver du bara gå igenom dessa två följande steg;

1. Fyll i returschemat så utförligt du kan. Det finns att ladda ner på vår hemsida (<http://www.xxl.se/medias/sys_master/ha4/hc5/8924452487198.pdf>. Lägg det i paketet du skall sända tillbaka.

2. Fäst returetiketten som finns bifogad i detta mail, på paketet du skall sända tillbaka. Etiketten är färdigsammanställd och skall endast skrivas ut med en vanlig skrivare.

OBS! Var noga med att du inte tejpar över streckkoden på returetiketten, och kom ihåg att du inte får skriva eller tejpa direkt
på varans originalemballage. Packa helst in varorna i en påse eller kartong så de inte riskerar bli smutsiga eller defekta under
leveransen, så din retur/ditt byte blir godkänt. Vid frågor, vänligen ta kontakt med vår kundservice på kundservice@xxl.se <mailto:kundservice@xxl.se> så hjälper vi dig gärna.


Med vänliga hälsningar,
XXL Kundservice
E-handeln xxl.se"

Då dom inte ens svarar på mail vågar jag ju knappast lite på att dom ska ge mig pengar. Dom har lovat reservdel för 2 månader sedan som jag inte fått än. Ska jag vänta 2 år på mina pengar sen...?
 
Då dom inte ens svarar på mail vågar jag ju knappast lite på att dom ska ge mig pengar. Dom har lovat reservdel för 2 månader sedan som jag inte fått än. Ska jag vänta 2 år på mina pengar sen...?

Om du i grund och botten tror de är onda och endast ute efter att lura dig, så ska du inte skicka dem något.
Men annars kan ju tex läsa deras stora informationsblaffa här: https://www.xxl.se/webbshopen-kundservice och kanske tro att ett företag inte är ute efter att lura dig
 
Om du i grund och botten tror de är onda och endast ute efter att lura dig, så ska du inte skicka dem något.
Men annars kan ju tex läsa deras stora informationsblaffa här: https://www.xxl.se/webbshopen-kundservice och kanske tro att ett företag inte är ute efter att lura dig

Du menar att det är ett missförstånd bara? För 2 månader sedan skrev dom att en stång ska skickas imorgon, veckan efter sa dom samma sak. Nu har dom inte svarat på några av mina mail på över 2 veckor. Ska bli kul att se om jag får en stång som du verkar tro. Tvivlar ju starkt på det själv, på facebook ser man hur dom svarar på frågor inom 60 minuter från att de ställdes. 60 minuter eller över 15 dagar.... Nja, du kanske jobbar på XXL, låter ju så...?
 
ja 7 gånger, dom för vidare kontakten till mail (det gör dom med alla) och där slutar dom svara när dom fått mitt ärende nummer. om du inte ens jobbar där ska du ju kanske inte hitta på saker om dom...

Hitta på? nu får du väl kamma dig, jag ställde en enkel fråga, du verkar ta mycket illa upp och går till angrepp. Synd. Men jag ska inte störa dig mer, ha en bar dag
 
Om du vill returnera en order så är det bara att skriva ut deras returetikett och klistra fast det på kartongen och skicka iväg paketet. Jag returnerade nyligt ett Helsporttält efter ett halvår och jag behövde inte kontakta dom på något sätt innan jag skickade paketet. Se bara till att fylla i returschema som ska ligga i paketet med information om ordern och var dom ska returnera pengarna.

Detta står i det mail du får av XXL vid en bekräftad order:

"Du har 365 dagars öppet köp från ditt köpdatum, och vi står alltid för fraktkostnaden om du behöver skicka tillbaka något för retur eller byte förutsatt att du använder dig av den bifogade returetiketten.
För att returnera din vara/varor kostnadsfritt behöver du bara gå igenom dessa två följande steg;

1. Fyll i returschemat så utförligt du kan. Det finns att ladda ner på vår hemsida (<http://www.xxl.se/medias/sys_master/ha4/hc5/8924452487198.pdf>. Lägg det i paketet du skall sända tillbaka.

2. Fäst returetiketten som finns bifogad i detta mail, på paketet du skall sända tillbaka. Etiketten är färdigsammanställd och skall endast skrivas ut med en vanlig skrivare.

OBS! Var noga med att du inte tejpar över streckkoden på returetiketten, och kom ihåg att du inte får skriva eller tejpa direkt
på varans originalemballage. Packa helst in varorna i en påse eller kartong så de inte riskerar bli smutsiga eller defekta under
leveransen, så din retur/ditt byte blir godkänt. Vid frågor, vänligen ta kontakt med vår kundservice på kundservice@xxl.se <mailto:kundservice@xxl.se> så hjälper vi dig gärna.


Med vänliga hälsningar,
XXL Kundservice
E-handeln xxl.se"

Detta är direkt felaktigt, såhär säger XXL's guide för reklamationer:


"Det första du gör att är kontakta vår kundservice.
När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer, vilken vara det gäller och vad det är för fel på varan. Bifoga en bild(er) på felet, det gör att vi i många tillfällen kan lösa ditt ärende mycket snabbare."

https://www.xxl.se/Reklamation


Deras fraktsedel dom skickar via mail håller också bara en månad som det står där...
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...