Övernattningar, utflykter och turer i Jämtland

Har under en tid läst och hängt med i den trevliga och inspirerande tråden "övernattningstur", tänkte nu kolla av om det finns några likasinnade i närområdet!?
(hoppas nu inte att göteborgarna har något emot att vi "lånar" idén ;-)

Här finns två friluftsintresserade kamrater som gärna tar en natt i det fria med fördel under tarpen en stjärnklar vinternatt eller varför inte en skridskotur på svartsjöarna med fika i ryggan till sommar/höstvandringar i fjällen.

Finns det fler som oss som gillar en enkel och okomplicerad tillvaro ute i spenaten!?
Det är inte sjumila vandringar med övernattning under en gran i -40 eller organiserade gruppresor jag tänker på i första hand utan mer gemenskap, kaffekokande med en hög trivselfaktor och utbyte av nya smultronställen!

/"zoomin" & "sällskap"
 

Bilagor

  • IMG_7591mickemaggan.jpg
    IMG_7591mickemaggan.jpg
    161.2 KB · Visningar: 483
Där hade vi en mysig övernattning....hoppas på fler som skullle kunna tänka sig att träffas för lite gemenskap ute i det fria i sommar och höst..
 
Sätt ihop nått häftigt på vintern flera dagar så får du nog ihop folk skall du se.

Jämtland har väl Sveriges köldhåll nr 1 Börtnan - alltid kallast?
 
Jo det brukar sägas att det är kallast där ;-)

Det Blir säkert vinterturer framöver, det är inte så många månader till det börjar snöa igen... ;-)

Här drar våren igång på allvar nu med lövbildning och de första vårblommorna som tittar fram så just nu längtar jag ut till okomplicerade övernattningar innan myggsäsongen drar igång på allvar :)
Har nyss köpt hängmatta så den tänker jag testa på allvar när det blir tid över...
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...