Messerschmidt...

Åh Förlåt det var inte meningen att försvara någon utan att attackera de som har så triviala liv att de går och irriterar sig över skitsaker som felstavningar på ett forum för friluftliv.

Det är faktiskt inte alltid det går att hjälpa att man irriterar sig på småsaker som är i vägen för det viktiga. Så funkar människor, och det är ju därför man ska tänka på det när man vill ha fram ett budskap. Varför sätta ut fartgupp på en motorväg om man kan undvika det?

Själv är jag noga med att folk som tycker att jag är en idiot ska tycka det på grund av något som jag faktiskt hade för avsikt att uttrycka, inte för något jag inte ens fattade att jag uttryckte. Är du med på hur jag tänker?
 
Själv är jag noga med att folk som tycker att jag är en idiot ska tycka det på grund av något som jag faktiskt hade för avsikt att uttrycka, inte för något jag inte ens fattade att jag uttryckte. Är du med på hur jag tänker?
Jaha? Då har jag alltid missuppfattat dig!? :)

Jag läser och lär. Just det du beskriver är en väldigt svår konst. Ibland nästan omöjlig.
 
Jag har iofs ett trivialt liv (vilket jag antar att de som inte kan stava inte har, de måste leva mycket mer spännande, ja mycket mer helt enkelt), men min iakttagelse gäller just att jag inte väljer att störa mig på stavfel eller på något som helst, utan att jag bara gör det. Det är ju skitenkelt att slå sig för bröstet över att man inte stör sig på småsaker, om man inte ens ser dem. Ungefär som att tävla i vem som längst kan stirra på solen (eller dess fläckar...), om man är blind.

Om du läser några tidigare inlägg så skriver jag att jag nog måste skaffa mig ett liv.

Kanske ska jag erkänna att jag såg en chans till att få slänga lite käft med någon eller några här och nu,
Men nu måste jag säga ifrån på riktigt. Du kan alltså inte rå för att du blir irriterad utan bara blir det !? Om det är så är det ju tragiskt du är är alltså slav under dig själv. Utan möjligheten att ändrar dig.

Nej så här ÄR det du "väljer" att irritera dig på detta eller "väljer" att inte "välja" att låta bli. Det är en svag ursäkt att bara säga att det blir så. Att du sen att jämför en blindhet med din förmåga att inte välja att bli irriterad är ju bara pinsamt.

Kanske är det så att oavsett om man stavar dåligt eller ej så kan man uttrycka sig kork...konstigt
 
Åh Förlåt det var inte meningen att försvara någon utan att attackera de som har så triviala liv att de går och irriterar sig över skitsaker som felstavningar på ett forum för friluftliv.

Nu var ju det här ett forum för "lokala företeelser i Norr- och Västerbotten". Då kan det antingen vara så att du har rätt i att vi har aldeles för lite intellektuell stimulans för att klara av att skriva så bra inlägg som du, eller så är det så att du som "nollåtta" inte riktigt har samma tillbakalutade sätt som vi.
Vi vill ju bara va oss själva!
Start en friluftsliv i Stockholmtråd i ställe för å skäll så förbannat på oss som har natur upp te örona.
 
nu var ju det här ett forum för "lokala företeelser i norr- och västerbotten". Då kan det antingen vara så att du har rätt i att vi har aldeles för lite intellektuell stimulans för att klara av att skriva så bra inlägg som du, eller så är det så att du som "nollåtta" inte riktigt har samma tillbakalutade sätt som vi.
Vi vill ju bara va oss själva!
Start en friluftsliv i stockholmtråd i ställe för å skäll så förbannat på oss som har natur upp te örona.

norrbotten och västerbotten!
 
Namn, även orts-, ska inledas med versaler... Norrbotten och Västerbotten :)

Jag noterar förresten att Messerschmidttråden innehåller fler inlägg än alla andra trådar tillsammans i "Norr- och Västerbotten"-sforumet. Tolkning, någon?

Ja. Förklara för mig ...

Jag skrev mitt inlägg i bara versaler för att det skulle vara tydligt att jag var rolig.

Men det blev bara små bokstäver. ????

Fast nu var det ju en Norrlänning som fattade ändå...
 
Kanske ska jag erkänna att jag såg en chans till att få slänga lite käft med någon eller några här och nu,
Men nu måste jag säga ifrån på riktigt. Du kan alltså inte rå för att du blir irriterad utan bara blir det !? Om det är så är det ju tragiskt du är är alltså slav under dig själv. Utan möjligheten att ändrar dig.

Nej så här ÄR det du "väljer" att irritera dig på detta eller "väljer" att inte "välja" att låta bli. Det är en svag ursäkt att bara säga att det blir så. Att du sen att jämför en blindhet med din förmåga att inte välja att bli irriterad är ju bara pinsamt.

Kanske är det så att oavsett om man stavar dåligt eller ej så kan man uttrycka sig kork...konstigt
Tänk, inte kunde jag ana att du skulle komma och påstå att man kan välja vad man irriterar sig på eller inte. Till skillnad från den blinde, eller den stackars dyslektikern som inte bara kommer undan med att stava illa, utan dessutom slår ut från kort tee när det kommer till debattåsikter (med referens till Martin, ovan).

Jag gillar nämligen också att slänga käft. Jag skrev en harang om hur jobbigt det kan vara för den som stör sig att störa sig på saker; att liksom inte kunna låta bli att störa sig. Detta förutsätter implicit att den som stör sig försökt lägga ned sitt småsinta beteende, eftersom detta ligger honom till last och kanske skadar relationen till de som skriver t o m sämre än Liza Marklund. Jag sa alltså inte att "det bara blir så". Läs och läs igen innan du påstår att jag uttrycker mig kork...konstigt.

Om jag påstått att man bara är en slav för sitt upphakande-på-dåligt-språk-eller-andra-petitesser, då hade jag ju varit lika kategorisk och ignorant som, ja, öh, som en annan kategorisk och ignorant person på forumet.

Den som gissar rätt på vem får en kaka.

Och på b) svarar vi Hälsingland.
 
Tänk, inte kunde jag ana att du skulle komma och påstå att man kan välja vad man irriterar sig på eller inte. Till skillnad från den blinde, eller den stackars dyslektikern som inte bara kommer undan med att stava illa, utan dessutom slår ut från kort tee när det kommer till debattåsikter (med referens till Martin, ovan).

Jag gillar nämligen också att slänga käft. Jag skrev en harang om hur jobbigt det kan vara för den som stör sig att störa sig på saker; att liksom inte kunna låta bli att störa sig. Detta förutsätter implicit att den som stör sig försökt lägga ned sitt småsinta beteende, eftersom detta ligger honom till last och kanske skadar relationen till de som skriver t o m sämre än Liza Marklund. Jag sa alltså inte att "det bara blir så". Läs och läs igen innan du påstår att jag uttrycker mig kork...konstigt.

Om jag påstått att man bara är en slav för sitt upphakande-på-dåligt-språk-eller-andra-petitesser, då hade jag ju varit lika kategorisk och ignorant som, ja, öh, som en annan kategorisk och ignorant person på forumet.

Den som gissar rätt på vem får en kaka.

Och på b) svarar vi Hälsingland.

Om du skrev bara lite tydligare och lite mer läsvänligt så kanske jag bara behövt läsa en gång.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...