[Skåne] Gissa bilden!

Abbekås

Rätt Thure, grattis! Nabben är Abbekås och staden som kajorna sussar i är Beddinge. Du får hitta en ny Skånebild.
Gatlampan är Fiskebodens privata över rensbordet, bukten är Mossbystrand och fotoplatsen är vägen mellan Sjörup och Västra Kustvägen, som skymtar hitom Perssons Fiskbod (den är säsongsstängd och tjänar bara som landmärke, mittemot den står en milsten från den Danska tiden.)
 
Senast ändrad:
Ny bild

har jag på gång och jag kankse kan lägga in den på lördag men vill någon annan sticka emellan så var så god.

Thure
 
Skånsk å vilken och var

Kanske inte så lätt.

Men man kan ju gissa sig fram.

Thure
 

Bilagor

  • skånsk å_redigerad-2.jpg
    skånsk å_redigerad-2.jpg
    230.6 KB · Visningar: 239
Det får bli en chansning då ådalgången är tämligen likadan på fler ställen. Men bron till norra Knästorp skulle det kunna vara. Förutsatt att bilden har några år på nacken.
 
Höje å har ju många vägar att korsa, 12an, 108an, 22, 103 och slutligen 3 av de större.
Broarna är än många fler......
Skall försöka hitta en ny bild inom ramen för mina egna förutsättningar.
 
På spåret

Härifrån stationen kan man gå på Skåneleden. Tre frågor: 1 Vad heter stationen? 2 Åt vilket håll går tågen från den här perrongen? 3 Vilken av Skåneledsdelarna ligger närmast här?
Lycka till!
 

Bilagor

  • IMGP0434.jpg
    IMGP0434.jpg
    64.1 KB · Visningar: 193

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.