Gissa position

Oj!

Nu blev det ju enkelt. Lär ha en ganska identisk bild som den sista du la upp och jag misstänker att ganska många andra av gissarna har det också. Det måste i alla fall var östra ingången till Basstavágge som syns på den bilden. Vad som finns på första bilden borde då rimligtvis vara Muorjjenjunnje?
 
Kul att en bildgåta kan vara rejält svår trots att den är tagen längs en av allfarvägarna i fjällen. Det säger kanske något om människans psykologi; att nästan alla minns och fotograferar samma företeelser längs en färdväg (i det här fallet Basstavágges dramatiska öppning) medan det som finns strax brevid förblir höljt i dunkel... Väldigt fina bilder f.ö.!

Nåväl, ny bild. Var fanns denna lägerplats och hur länge varade det fina vädret?
 

Bilagor

  • Picture 156_beskuren_liten.jpg
    Picture 156_beskuren_liten.jpg
    180.2 KB · Visningar: 373
Kul att en bildgåta kan vara rejält svår trots att den är tagen längs en av allfarvägarna i fjällen.
Nåväl, ny bild. Var fanns denna lägerplats och hur länge varade det fina vädret?

Gissar att du spinner vidare på temat med kluriga bilder efter "allfarvägarna". Ruohtesvagge med en del av Nijak i bakgrunden blir min gissning på lägerplatsen - och det fina vädret varade i tre månader!

Calle
 
Nja...

...platsen är ju rätt men finvädersuppskattningen är grovt felaktig! :) Finvädret varade fram till lunch ungefär. Den kvällens obligatoriska bad i Snjuvtjudisjåhkå var ett av mitt livs kallaste. Frågan är vilket som var värst, glaciärsmältvattnet eller det horisontella regenet i den kyliga friska vinden...

Bra jobbat! Jag hade ändå bemödat mig med att beskära bort det mesta av Áhkká-massivet (och en av turdeltagarna) för att göra bildgåtan lite svårare...
 
Lite optimist vad det gäller vädret, bildgåtan var nog så klurig ändå. Här kommer en till bild, vart är den tagen?

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_100.jpg
    IMGF_100.jpg
    76.4 KB · Visningar: 299
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.