Gissa position

Nej, det blev alldeles för långt söderut. Kajaken är en ledtråd, med den kan man ta sig hela vägen till Norge. Men bilden är tagen med Norge i ryggen.
 
Intressant gåta! Kanske du är i Västerbottens län? Och kanske din "felstavning" harr är en ledtråd? Strax väster om vattendelaren ovanför Vojmån ligger ju Harrsjön, precis på riksgränsen. Lite långsökt, men jag försöker med den!
 
Nu är det nära.

Intressant gåta! Kanske du är i Västerbottens län? Och kanske din "felstavning" harr är en ledtråd? Strax väster om vattendelaren ovanför Vojmån ligger ju Harrsjön, precis på riksgränsen. Lite långsökt, men jag försöker med den!
Snyggt gissat! Det är ja på de två frågorna och bara några mil fel. Fjället vi ser är 1291 meter högt och rakt fram i bild nr 2 finns detta. Är det någon som prickar in rätt lilla sjö i vattensystemet?
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    25.1 KB · Visningar: 316
Då gissar jag på Fiansjön eftersom där finns en stuga på en halvö. Vackra bilder, måste ha varit en fin tur. Var startade och avslutade ni?
 
Rätt!

Då gissar jag på Fiansjön eftersom där finns en stuga på en halvö. Vackra bilder, måste ha varit en fin tur. Var startade och avslutade ni?
Det stämmer, skickligt! Turen gick från Gielas upp till översta delen av Vojmån och tillbaka. Jag hade fått tillstånd att fiska där på den kvoterade sträckan, känt för sitt fina harrfiske (därav den ledtråden). Tidigare har jag gått dit från Norge men nu tog jag kajaken, fantastiskt fin tur. Apropå det, din tur att lägga upp en bild.
 
Det stämmer, skickligt! Turen gick från Gielas upp till översta delen av Vojmån och tillbaka. Jag hade fått tillstånd att fiska där på den kvoterade sträckan, känt för sitt fina harrfiske (därav den ledtråden). Tidigare har jag gått dit från Norge men nu tog jag kajaken, fantastiskt fin tur. Apropå det, din tur att lägga upp en bild.

Inte särskilt skickligt, bara tur. Den Harrsjön jag hittade hade ju ingen koppling till din ledtråd. Men en trevlig gåta och jag skulle gärna paddla här.

Ny bild av en större sjö. Vad heter den?
 

Bilagor

  • Foto0309.jpg
    Foto0309.jpg
    64.4 KB · Visningar: 271
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.