Någon som handlat från Bokbörsen ?

Hejsan..

Kanske lite off-topic. Men ändå inte tycker jag.

Är det någon här som handlat från Bokbörsen ?

Längst ned står ju följande.

"Bokbörsen är en annonstjänst. Beställningar går direkt till säljarna. Leverans och betalning sker utan vår medverkan."

På de böcker där det krävs förskottsbetalning gör man alltså en rätt stor risk ? Jag kan inte se något betygsystem likt traderas. Är det säkert att handla med förskottsbetalning via Bokbörsen ?

mvh // Johannes


Hej Johannes.
Handlat på BB i många år, aldrig några problem.Precis lika bra som Tradera. Lycka till./ Gunn Isaksen. Orust.
 
Mitt intryck är att Bokbörsen är en bra site och att risken för att bli lurad / vilseledd är mindre med böcker rent allmänt än med andra begagnade pryttlar. Det är numera betydligt enklare att hitta ovanliga böcker än före internet. Bokbörsen har blivit en konkurrent till fysiska antikvariat på gott och på ont. Mängden antikvariat i varje fall i Stockholms innerstad har minskat vilket jag tolkar som ett resultat av prisnedgångar på begagnade böcker.

PayPal är annars en bra funktion för betalningar då det ger en försäkring där köpare och säljare inte riktigt förstått varandra.

Thure
 
Det är ju fysiska antikvariat som använder bokbörsen som portal för att sälja på internet.

Skickat från min G8231 via Tapatalk
 
Jag kan bara instämma i de goda omdömdena om Bokbörsen. Jag har handlat kanske 50 böcker där totalt och har aldrig blivit lurad eller vilseledd. Däremot är frakten ganska dyr, 55 kr vare sig du beställer en pocketbok eller en encyklopedi.
 
Nu är ju tråden 7 år gammal men...

Jag har också handlat en hel del, utan problem. Skick på böckerna har stämt med beskrivningen. Jag handlade faktiskt idag och för första gången krävdes inte förskottsbetalning. Boken har redan skickats och jag har fått emailfakturan, men det vill inte ha pengarna förrän jag fått boken. "Betala när du mottagit leveransen!". Nice.
 
Kanske gammal tråd, men jag blev lurad på bokbörsen förra året. Småfuskare räknar med att ingen orkar polisanmäla de små summorna och företaget har inte brytt sig så det verkar ju vara en lovande taktik för skojare.

Edit: Tyckte för övrigt deras kundtjänst agerade så konstigt att jag blev förbannad.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lsjonsson Är det någon som saknar snö? Böcker, film, media 15
petranella någon som har bra tips? Böcker, film, media 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...