G-shock

Samsungs smarta telefoner har det som beskrivs ovan dvs syremättnad puls blodtryck etc sedan modellen Galaxy S5.

Vad menas med luftkvalitetsmätning?

Thure
Tack för svar.
Luftkvalitetsmätningen skulle enligt hörsägen vara att den känner av om luften blir dålig att andas. Jag kanske blandade ihop det med CAT S61 som är en stryktålig smartphone med värmekamera bland annat, från Caterpillar. Japp, den hade luftkvalitetsmätning.
 



Jag har den klockan sedan ett drygt år. Generellt sliter jag ut saker rätt fort o klockor brukar sällan hålla länge för mig men denna klocka verkar dock stå pall för det mesta. Jag har simmat med den både i salt o sötvatten o snorkeldykt med den. Numera har jag den på mig för jämnan. När jag köpte den fick jag en defekt variant som inte klarade att ställa visarna efter digitaluret. Teknikmagasinet gav mig en ny o har sedan dess fungerat felfritt. Det enda negativa jag reagerat på är att den ibland hoppat över till Athens tid på digitaluret, men utan att ändra de analoga visarna (oklart om det är jag som orsakat detta). Detta ändras dock lätt med ett knapptryck. I det stora hela gillar jag den skarpt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
G-Shock slår Apple Watch med råge vad gäller batteritid.

Om det är exakt samma modell jag har vet jag faktiskt inte (kommer inte ihåg mitt modellnamn) men den ser i alla fall exakt likadan ut, och låg i ungefär samma prisnivå. Armbandet är t.ex. kvarts och inte plast, vilket är skönt.
Jag är nöjd men använder inte många funktioner.

Alarmet är för svagt för att jag ska vakna, och då är jag ändå lättväckt. Har jag handen under kudden hör jag inget alls.
Men belysningen använder jag mycket när jag vaknar på natten och ska orientera mig. Är det mörkt ger den ett användbart ledljus i rummet.
 
Guide till G-Shock

G-Shock's är beprövade och tål mer än de flesta klockor. Tycker du utseendet är ok så är det ett bra val. Det finns allt ifrån billiga modeller till svindyra att välja på. Att välja är kanske det svåraste.

Utifrån vad som redan är skrivet kan jag lägga till följande:
- Glaset är nedsänkt på klockorna och det ger ett extra skydd mot repor.
- Jag skulle välja en klocka som är soldriven
- Välj en modell med count down (saknas på de billigaste)
- Större knappar är lättare att hantera än små.
- Jag har inga problem alls med att vakna till mina klockor
- Skillnaden i storlek är stor mellan modellerna, från liten till gigantisk

Jag har en Rangeman som är alldeles för stor för att använda till vardags.

Jag har också en mindre och billigare med count down som är perfekt när jag tex håller presentationer etc för att hålla tiden.

Casio vill själv presentera sina modeller (eller variationen) så här:
https://www.g-central.com/best-g-shock-watches/

Och här en guide om du vill ha ett intro till skillnaderna mellan modellerna:
https://www.g-central.com/beginners-guide-to-g-shock-watches/

Jag använder G-Shock sedan ett par år tillbaka efter att ha förbrukat ett par Suunto och för att jag saknar alarm på mina mekaniska vardagsklockor.

Lycka till!

Tommy
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...