Hjälp med Hilleberg NAMMATJ

Jag skulle behöva lite hjälp av någon med ett äldre Hillebergs tält.

Det är så att jag har varit i kontakt med Hilleberg för att få klarhet i hur gammal mitt NAMMATJ är som jag har fått förmånen att ta över (tältet är i superskick och har även fått golvet bytt för ett år sedan).

Kundservice på Hilleberg hänvisar mig till att bifoga serienummer, dvs. utöver de redan bifogade bilderna.
Kruxet är att hur jag än vänder och vrider på tältet så kan jag inte hitta någon "lapp" med serienummer, utan endast lappar med sömmerskans namn på.

Det är säkert så att jag missar något och med det så vore jag tacksam för all hjälp jag kan få.
 
Har ett gammalt Stalon, med bara sömmerskans namn i, inget nummer, det är från 1990. Så frågan är om våra tält är från perioden innan de sydde in serienummer?
 
Mitt Nammatj 2 från andra halvan av 80-talet har insydda lappar med både sömmerska och serienummer i både inner- och yttertält.

Sömmerska: Jenny Dahlgren
Innertält: 00416
Yttertält: 00616

Jag har varit i kontakt med Hilleberg och frågat om åldern på mitt tält, men de har svarat att de inte har information om så tidiga serienummer.

På mitt tält sitter lapparna med sömmerska och serrienummer insydda i tältets sömmar i direkt anslutning till varandra.

/Birger
 
När jag var i kontakt med Hilleberg i vintras sade att tältproduktionen flyttades utomlands 1997, så fram till dess syddes tälten i Sverige och troligtvis av en person med ett svenskt namn.

Historiebeskrivningen kan ringa in årtalet något.

"1988 introducerade vi vårt koncept med förlängd absid på både Keron 3 och 4, samt på Nammatj. Vi lade också till en yttre ventil på bakre väggen av Nammatj och Nammatj GT. 1995 ändrade vi namn på Nammatj till Nammatj 2, och introducerade Nammatj och Nammatj GT i 3-personers utförande. De blev båda succéer direkt. 1997 förbättrades ventilationen då en triangelformad myggnätsventil, som kunde stängas till med en vävlucka, lades till på innertältet. 2006 ändrades GT-absidernas utformning på både Keron och Nammatj modellerna så att ingången fick en mer funktionell form och en löstagbar myggnätsdörr"

Jag har ett Nammatj2 från 1995 eller 1996. Hade tidigare även ett Nallo3 från tidigt -90 tal och det hade textilholkar för tältbågarna vilket ett par år senare byttes till plastholkar. Jag tror att de gjorde ändringen på alla modeller.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
magkar80 Hilleberg, hjälp med tältstång. Bo och sova 5
adamstrom Hjälp med tältköp, Hilleberg Anjan eller Hiieberg Nallo?? Bo och sova 9
tranemoandy hjälp vid val av hilleberg kupoltält Bo och sova 10
pajaflow Hjälp mig köpa Hilleberg Bo och sova 27
Schwen92 Hjälp med tipi idé Bo och sova 5
WilliamGurebo Cumulus temperaturangivelser, filling weight för olika temperaturer (hjälp) Bo och sova 3
Lingonlisa Hjälp med identifiering av tält Bo och sova 9
Claes79 Hjälp fixa pysspunktering expeddownmat Bo och sova 9
Kristian84 Hjälp med tältgolv Bo och sova 21
nordd Hjälp mig välja sovsäck! dun/syntet? Bo och sova 6
Freddan122 Hjälp med tält 2-manna jack wolfskin eller Msr elexir 2 eller något annat? Bo och sova 0
Aset Hjälp med val av quilt Bo och sova 4
Silver Fang Hjälp med sovsäck Bo och sova 12
Qvarfordt90 Hjälp, solotält Bo och sova 18
Sjösimmerskan Tältlinor spännare Hjälp med tältlinespännare till nytt Jack Wolfskin Exolight II Bo och sova 1
coffeegeek Liggunderlag och tältstorlek, hjälp Bo och sova 7
Monarchy Hjälp med val av tält. Bo och sova 0
LarsT Hjälp mig välja rätt tält Bo och sova 9
Still Alive Hjälp med val av Hillebergstält Bo och sova 38
Zartok Hjälp nybörjare hitta ett bra tält! Bo och sova 7
Fototokig Den återkommande tråden - Hjälp mig hitta ett bra....tält Bo och sova 10
Stures Hjälp, vadd tror ni om detta tält? Bo och sova 7
Rattatta Hjälp, vilket tält! Bo och sova 9
Lunkan90 Hjälp med tältval Bo och sova 7
martin8956 Gärna hjälp i djungeln! Tält, 2 vuxna 1 barn Bo och sova 12
Tobias_N Hjälp att välja tält HB Nammatj/Nallo Bo och sova 14
JanaH Hjälp m upphängning av hängmattan Bo och sova 6
Pippilotta08 Nybörjare på att tälta. Hjälp! Bo och sova 18
Hannis23 Hjälp mig hitta rätt tält. Bo och sova 6
newbie_swedberg Hjälp mig välja liggunderlag Bo och sova 5
sanoj89 Hjälp mig köpa mitt första tält. Bo och sova 25
GustavSeidel Haglöfs sovsäck, hjälp! Bo och sova 7
Nordiska Motorcyklister Insatt hjälp, tack! Tält för 2 pers, litet packmått, helst fristående. Bo och sova 61
niaan Utsidan hjälp mig - Exped Orion vs. Exped Orion Extreme Bo och sova 6
Avslutatmedlemskap161229 Hjälp, ultralätt enmansskydd, beslutsångest!? Bo och sova 42
Mediana Hjälp med inköp av nytt tält Bo och sova 15
NaturBoel Hjälp att köpa rätt sovsäck och liggunderlag Bo och sova 12
nicolas nordberg Hjälp med tält för att bo i ;-) Bo och sova 8
mstrandbo Hjälp i tältdjungeln! Bo och sova 8
JuanMP Hjälp med sovsäck Bo och sova 10
Pearl Behöver hjälp att välja tält! Bo och sova 7
Hannes Lindgren Köpa vandringstält - hjälp önskas! Bo och sova 3
m2efd Hjälp en nybörjare välja tält! Bo och sova 2
Qvarfordt90 Hjälp med nytt tält Bo och sova 18
busnicke Hjälp med att hitta sovsäck! Bo och sova 6
nicko_ Hjälp mig tänka kring nytt tält för fjällbruk Bo och sova 28
Nimrodel Hjälp med sovsäck - vilken är det? Bo och sova 1
Kerstin1234 Köpa tält för fam....hjälp...! Bo och sova 16
adnillinda Hjälp! vilken sovsäck? Bo och sova 9
rdybeck Hjälp att hitta en sovsäck för en tjockis Bo och sova 6

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...