Uthuset i Skärstad. Vad tycks?

Vad har Ni för synpunkter på Uthuset.se som har en fantastisk lokal i Skärstad?

Själv gillar jag affären. Skön atmosfär och bra grejer. Dyrt dock men det är i viss mån förståligt. Hemsidan behöver definitivt en uppryckning. Svårt med ”bra att ha”-prylar bara. Blir nästan inga spontanköp dock. Synd!
 
Jag har varit inne på deras hemsida o kollat runt ett par gånger.
Det är ju de som säljer Western mountaineerings sovsäckar nuförtiden, istället för Outnorth. Vilket är synd för på Outnorth kunde man ju få 20% rabatt ibland. Har inte sett att de kör med några rabatter på Uthuset.

Har anmält mig till och få nyhetsbrev (två gånger till och med) men det har inte dykt upp något. Det är minst ett halvår sedan jag försökte första gången.

Sen har de ju öppet ganska sällan. Har funderat på att svänga förbi och känna på en sovsäck irl när jag kör förbi på väg mot Skåne. Men det har inte funkat för min del, de har haft stängt när jag kör söderut på förmiddagen, och öppet när jag varit längre bort och sen stängt när man åker tillbaks igen.

Ja så det har inte blivit något inköp av en varmare sovsäck för min del (hade köpt en om outnorth sålt WM fortfarande).

Hade absolut varit kul med en friluftsbutik där om de haft öppet oftare och skickat nyhetsbrev med rabattkoder som de andra friluftsbutikerna gör.
 
Outnorth får inte sälja WM längre. Uthuset är generalagent för WM och det blev så här när de öppnade egen butik.

Friluftsland i Danmark har WM men får inte sälja i sin svenska webbutik.

Trist när ett företag vars produkter man gillar beter sig på det viset.
 
De hade bra rea på bl a Marmot-sovsäckar för ett tag sedan. Köpte lite olika saker (varav en del inte passade och skickades tillbaka) och fick jättebra och personliga råd & service. Ska åka förbi någon gång, ännu ej varit i butiken.
 
När jag kollade WM för ca tio år sedan så sydde de säckarna i Kalifornien, med polskt dun, och sedan skickade de dem tillbaks till Europa. Lite för dumt för att handla av dem.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...