Garmin reparation?

Garmin Europe är service minded

Har också en trasig Garmin som är inköpt i USA. Skickade just en mejl via Garmin.com hemsidan där jag redogjorde för problemen med Sportmanship. Efter en halvtimme fick jag följande mejl. Så ska det se ut!

Dear John Hassler,

Thank you for contacting Garmin(Europe)Ltd.

Thank you for your email, I will be happy to help you.

You can certainly return the unit to us here in the UK as we are the
European office for Garmin and so we are able to help out and resolve
any queries or problems customers in the EU may have.

Garmin Europe have a tracking system in place and if you'd like to send
the unit back please provide the information below and a reference
number will be generated.

Please can you tell me your:-

Full Name :
Contact Telephone Number :
Address :
Postcode :
The serial number of the unit :

If the 12 month warranty has expired there will be fixed rate repair
charge for the repair. If the GPS is less than one year old please
remember to include a copy of your original sales receipt.

Thank you.

If there is anything else I can help with please let me know.

Kind regards
Alex Collard Garmin (Europe) Ltd

The Global leader in satellite navigation

Tell us what you think, take the Support Survey http://www.garmin.co.uk/productSupportQuestionnaire
______________________________________________________________
Liberty House | Hounsdown Business Park | Southampton | SO40 9RB | UK
T: 08082380000 | F: +44 (0)23 8052 4004 | www.garmin.co.uk
Registered office: Liberty House, Hounsdown Business Park, Southampton,
SO40 9RB, UK. Registration no. 2724437 VAT Reg. No. GB568 6978 58
 
Garmin service i England har grymt bra rykte och även om jag köpt min sista Garmin i Sverige skulle jag skicka den dit om den krånglade, den svenska servicen har varit ett skämt och tagit evigheter att fixa prylar. Engelsmänen har visat en annan sida med små noteringar som "vi bytte ditt skal också, det var lite repigt" när en gps kommer tillbaka.
 
Det jag stör mig på med svenska Garmin är att det inte går att maila in sina frågor. Eller rättare, det kanske går när/om man lyckas få tag på dem via telefon först. Jag vet inte om det är rättvisande men det tog flera dagar innan jag kom i kontakt med Garmin. När jag till slut kom fram var det efter kanske 20-25 minuter i telefonkö = helt omöjligt att sitta så längen i telefon en vanlig arbetsdag för mig.

Jag har en svenskköpt Nüvi 255, en Vista HCx nyl igen köpt i New York och en Vista C som jag köpte via en webshop i Portugal. Nüvin fick jag utbytt men fick betala frakt pga att jag köpt den på Dustin Home. Hade inte blivit mycket dyrare att skicka till UK.
 
Under min överfart från Åland till Söderarms skärgård hände det som inte fick hända. Min garmin gps, GPsmap 62st gick sönder, tur att man hade tagit ut en kurs innan detta skedde. Samt även med sig en reserv gps.

Har mailat garmin support nu och får se hur det löser sig.

Skärmen på min garmin gps verkade ansamla kondensation innanför skärmen samt att knapparna gick sönder. Lite obehagligt när det skär när det verkligen "gäller". Glöm ej att ha en plan B!

Bifogar bild också!
 

Bilagor

  • garmin__trasig.jpg
    garmin__trasig.jpg
    23.8 KB · Visningar: 490
Garmin Sverige

Jag har bara positivt att säga om Garmin Sverige. När min klocka började starta om sig av sig själv kontaktade jag supporten. Fick snabbt svar med ett antal punkter jag kunde testa själv för att se om det hjälpte. När det inte gjorde det fick jag skicka in klockan och mindre än en vecka senare kunde jag hämta ut en helt ny på posten.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jon Bergström Avauktorisera Garmin Butiker och leverantörer 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.