armstyrka för den som inte redan har?

Jag har tidigare ställt en sko på lämpligt ställe. Nu når ju nästan näsna i backen, så djupare kan jag knappast gå; jag är ute efter känslan att verkligen sjunka ned mellan axlarna. Resultatet varierar enormt och det känns mycket tydligt i de sista repetitionerna
att vänster arm jobbar mer än höger, det känns en smula vingligt. Med tanke på vad jag klarade i mars 2012 får jag väl vara rätt nöjd. Jag gör också de täta armhävningarna, ena handen på den andra, med raka ben och det har gått allt bättre. Annars, som sagt, känner jag mig inte längre så motiverad för just detta. Jag satsar mycket mer på buk, ben och rygg, därför att det är kul, och PT:n försöker hela tiden hjälpa mig att skärpa övningarna. Jag törs påstå att jag är starkare än för 5-6 år
sen.

Så länge det nu går, i augusti blir jag 70.
 
Jag har tidigare ställt en sko på lämpligt ställe. Nu når ju nästan näsna i backen, så djupare kan jag knappast gå; jag är ute efter känslan att verkligen sjunka ned mellan axlarna. Resultatet varierar enormt och det känns mycket tydligt i de sista repetitionerna
att vänster arm jobbar mer än höger, det känns en smula vingligt. Med tanke på vad jag klarade i mars 2012 får jag väl vara rätt nöjd. Jag gör också de täta armhävningarna, ena handen på den andra, med raka ben och det har gått allt bättre. Annars, som sagt, känner jag mig inte längre så motiverad för just detta. Jag satsar mycket mer på buk, ben och rygg, därför att det är kul, och PT:n försöker hela tiden hjälpa mig att skärpa övningarna. Jag törs påstå att jag är starkare än för 5-6 år
sen.

Så länge det nu går, i augusti blir jag 70.

Gratulerar i förskott !

Studier visar att styrka går att träna upp hela livet, men som sagt, det kräver mer arbete för samma styrkevinst ju äldre man blir, eftersom man är i en mer katabolsk fas i livet.
Det känns ibland lite frustrerande för mig som just passerat 40, men jag har en bra förebild i min pappa som passerat 75, men fortfarande är starkare och smidigare än många 25-åringar, trots en del skador genom åren.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...