Kitare och platser kring Uppsala

Hej alla!

Pinfärsk i sporten då jag gick kurs igår...


Jag är sugen på att köpa utrustning och börja lära mig på riktigt! Problemet är att jag bor i Uppsala och gjorde kursen i Habo-Ljung, samt att jag inte känner någon som kitesurfar runtomkring Uppsala.

Därför; finns det någon nybörjare här på forumet som bor i närheten av mig och är sugen på att lära sig tämja vinden i sällskap av en skåning i exil?

Eller alternativt, finns det någon erfaren dito som skulle vara villig att ta mig under sina vingars beskydd? (jag är rumsren, hyfsat snygg och kan även dansa).

Vilka spots finns det runtomkring Uppsala som är lämpliga för en nybörjare och vilka spots kan vara lämpliga efter en tid då jag fått mer kött på mina kalkon ben?

MVH
Henrik
 
Hej alla!

Pinfärsk i sporten då jag gick kurs igår...


Jag är sugen på att köpa utrustning och börja lära mig på riktigt! Problemet är att jag bor i Uppsala och gjorde kursen i Habo-Ljung, samt att jag inte känner någon som kitesurfar runtomkring Uppsala.

Därför; finns det någon nybörjare här på forumet som bor i närheten av mig och är sugen på att lära sig tämja vinden i sällskap av en skåning i exil?

Eller alternativt, finns det någon erfaren dito som skulle vara villig att ta mig under sina vingars beskydd? (jag är rumsren, hyfsat snygg och kan även dansa).

Vilka spots finns det runtomkring Uppsala som är lämpliga för en nybörjare och vilka spots kan vara lämpliga efter en tid då jag fått mer kött på mina kalkon ben?

MVH
Henrik

Tjena Henrik
Kitarna i Uppsala brukar hänga vid Morga Hage eller Rullsand i Gävle.
Annars är du välommen till Stockholm, där vi kör på Dalarö eller Torö/Nynäshamn.
För att hitta likasinnade, så är Kitenation.se ett bra kiteforum. Vet att det är fler från Uppsala som är i samma situation (nybörjare) som du, så det borde inte vara så svårt att hitta någon att kita med.

/Patrik
 
Äntligen!!

Tack Patrik!

Hade gett upp hoppet om denna tråden...
Har precis skaffat mig en komplett utrustning så nu skall det kitas (och kraschas...)

MVH
Henrik
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...