Hål i dunjacka + liquisole?

Tear-Aid var ju faktiskt billigare, 89:- på XXL. Och genomskinligt. Om nu det är en fördel. Det verkar finnas en annan sort också som kommer i två typer och är dyrare. I inget fall hittar jag hur mycket man får.

Får se. Skulle ivf vilja veta om spinnakertejp håller i tvätten, om det är nån som provat? Tror det skulle bli snyggare med en färgad lapp som täcker hålet och jag kom på ett jag även har en trasig sovsäck som skulle må bra av en lapp och en rulle räcker till det och mer till. Ska ringa till Hjertmans i morgon och fråga om de vet - och om de har i lager.
 
Tänkte bara rappotera. Körde på spinnakertejp ivf. Fick tips i butiken om att pilla in en lapp innanför tyget också, alltså tejpa både från insidan och utsidan.

Tejpen fäsea bra, men en av de två lapparna lossnade i tvätten. Nu klarade det sig bra ändå iom lappen från insidan. Det hela bildade en kladdig klutt och inget dun läckte ut vad jag kunde se.

När jag tumlade klämde jag ihop hålet runt revan med en vanlig påklämma och satt sen på en ny lapp efterråt.

Så det är nog modellen om man ska använda spinnakertejp. Fäst ihop hålet med något under tvätt och tumling och sätt på laglappen efteråt.

Jackan blev ivf som ny och mycket fluffigare än den var innan. Den var säkert skitig inuti. Helt klart värd en rulle tejp eftersom jackan var gratis.
icon7.gif
 
Har lagat med 3M textiltejp, finns i olika färger. En lapp på insidan och en på utsidan, har sytt ytterkanten på den yttre. Den äldsta lappen är 40 år och den yngsta från i våras.

Fungerar väl och har hållt i tvätt- Rekommenderas!

go tur
 
Ja, syr man funkar nog vad som helst som är duntätt. Det stod på spinnakertejpen också att den kunde sys. Men det ville jag undvika för jag är inte så bra på det och var rädd att ha sönder tyget i jackan mera.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...