Vandringvagn

Till det jag ser på bilderna, länkat i första posten - ger jag tummen ner !

en "pulka-variant" med påsättbara hjul kanske skulle vara en ide ?
 
Till det jag ser på bilderna, länkat i första posten - ger jag tummen ner !

en "pulka-variant" med påsättbara hjul kanske skulle vara en ide ?

En pulka med hjul fungerar säkert bra på asfalt, men idén med vandringskärran är ju att den också ska fungera på stig och i lätt terräng.

Vandringskärra är för övrigt ett bra namn på svenska och motsvarar rätt bra det finska "eräkärry". (Det finska ordet "erä" låter sig inte direkt översättas till svenska med ett enda ord).
 
En pulka med hjul fungerar säkert bra på asfalt, men idén med vandringskärran är ju att den också ska fungera på stig och i lätt terräng.

Vandringskärra är för övrigt ett bra namn på svenska och motsvarar rätt bra det finska "eräkärry". (Det finska ordet "erä" låter sig inte direkt översättas till svenska med ett enda ord).

Tack Utvandraren.

Nu vi kallar Eräkärry namnet Vandringskärra här i Sverige
 
Shit vad de flesta var negativa.

Hoppas någon finner vagnen som tillfredsställande. :)

Det var samma situationen i Finland ca. två år sedan. Vandringsskärrä är nästan lika stor ide för att förstå. När man har alltid bär sina utrustingarna det är omöjligt att dra. Först man tänker att kärrä fungerar bara väg men inte till banan. När man tänker att det går tilla banan sedan man tänker att inte kan dras fjällåmrode osv:):)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...