Gissa position Västernorrland

Kan inte låta bli med en vild gissning trots att jag inte är från västernorrland.
Jag gissar att det är ångermanlandsälven vid sollefteå taget från T3's gamla område ner mot risön även om jag har för mig att det mindre skog där.
Motivet är då känt från norrlandsgulds ölburkar.
 
Fantastisk utsikt över Ångermanälven både österut och västerut från detta ställe.
 

Bilagor

  • P8037022.jpg
    P8037022.jpg
    61 KB · Visningar: 445
Jag antar att förra bilden är preskriberad. Var var det?

Ny bild. Jag tar en från i sommras som fanns i min telefon
 

Bilagor

  • IMG_0549.jpg
    IMG_0549.jpg
    85.7 KB · Visningar: 381
Ny bild, lättare?

Bilden med liggande person och liggunderlag var svår.. pass. Någon annan?

Vill samtidigt bidra med en som jag tror lite lättare. Vad kan detta vara för en ståtlig vit byggnad? Tillhörig Höga Kusten-området, även om det inte ser så kuperat ut just där.

/Hög Kust
 

Bilagor

  • DSC_0558.jpg
    DSC_0558.jpg
    137.3 KB · Visningar: 360
Ledtråd 1 till liggunderlagsbilden.

Fotot är taget från ett högt brant berg. Hunden och människan ligger på klippavsatsen. Sedan lutar det brant ner mot den lilla runda sjön nedanför berget. Scouter härjar vid sjön. Populär grillplats/utsiktsplats nära Sundsvall.
 
Ledtråd 2:

Skärmdump från hitta.se sett från i princip samma punkt som fotot är taget ifrån
 

Bilagor

  • xxberget.jpg
    xxberget.jpg
    80.1 KB · Visningar: 328
Ny bild! helt fel säsong. Bilden är stulen så jag hoppas att personerna på bilden inte misstycker.

Vart är vi på väg?
 

Bilagor

  • i-DH4XqzF-L.jpg
    i-DH4XqzF-L.jpg
    47.2 KB · Visningar: 294
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Gissa bilder från luften Andra regioner 28
avslLM Gissa platser i Gästrikland Andra regioner 251
avslLM Gissa bilder i Gävleborgs län Andra regioner 1055

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...