Lösa tältstänger?

Behöver få tag i en lös tältstäng (att kapa själv). De jag har nu är 11mm, så runt där.
Minst 335 cm.
Tips på ställen att köpa ifrån tas tacksamt emot.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Vad är det för tält och vargar du köpt det? Kolla med butiken eller tillverkaren.

Jag dock t ex en helt ny stång sv stadium helt gratis trots att tältet gott och väl passerat garantitiden.
 
Det är ett gammalt wolfcamper, och de har tyvärr inte kvar modellen eller reservdelar. Det är typ 15 år gammalt.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Är de bågar du behöver så köpte jag faktiskt "reservbågar" (glasfiber) på Intersport på semestern (men har inte sett det i så många butiker).

De hade 9 mm och 11 mm, men vet inte hur långa bågarna respektive sektionerna är. Jag hade trott att eftersom vårt tält är ett McKinley så skulle jag kunna byta ut ett segment som spruckit lite, men då segmenten inte var lika långa orkade jag inte fixa en helt ny båge just då. (Kanske ska titta på det ikväll.)
 
Jag har fördomar mot stänger i glasfiber, men det kanske bara är just fördomar.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Kanske inte rätt med glasfiber

Jag har byggt ett vindskydd med den sortens stänger och det står permanent uppställt. Dom är i stort sett omöjliga att få av. Det är däremot inget att använda om du skall vandra med, dom är alldeles för tunga och litet väl stela för att ha i t.ex. ett tunneltält.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.