Norra Ljung friluftsbyxor, nån som testat

Jag tycker att de ser intressanta ut men efter en Sarekvandring med 30 grader kommer jag aldrig köpa svart igen. Hoppas de kommer med fler färgalternativ i framtiden.
 
Mer frågor än svar än så länge.

Utan att ha testat byxorna vet jag inte om de är något för mig. Jag har relativt korta ben och skulle gärna ha sett att det fanns alternativ med olika benlängd. Byxor tycker jag är bättre att köpa i butik än via nätet passformen är viktig.

Jag håller absolut med om att det vore bättre med sidfickor än framfickor på låren. Är byxorna myggtäta?

Thure
 
Bara skitmaterial från låglöneländer. Och bara webbförsäljning. Tro fan att det blir billigt.
 
Vilka har köpt?

Jag har haft förmånen att få teckna köp ca 6-9 månader innan de kom ut på marknaden. Norra har varit mycket duktiga på att tala om hur utvecklingen gått till, val av material och orsak till valen. De har också hållit oss kunder uppdaterade på leveransdatum. Upplever en mycket hög servicegrad.

När man får ett personligt handskrivet brev med tack för att man hjälpt till att komma igång med verksamheten känns det extra bra.

Efter att ha haft och provat några veckor är jag imponerad av både modell och material. Personligen har jag svårt att recensera innan riktigt hårdtestning under lång tid. I jämförelse med både Lundhags och Fjällräven tycker jag dessa är mycket likvärdiga.

Jag hoppas verkligen att Norra ska fortsätta att utveckla goda produkter för oss utemänniskor. Att unga människor vågar göra en satsning för att underlätta för kunderna tycker jag är väl värt att sponsra. Säkert kommer de göra missar och göra felval, förhoppningsvis ska konstruktiv återkoppling från oss kunder hjälpa dom att utvecklas till att bli ännu bättre.

Jag hoppas också att de ska kunna bli så pass stora att de har råd att gå via andra kanaler till oss kunder.

Nöjd Norra kund
 
Material

Bara skitmaterial från låglöneländer. Och bara webbförsäljning. Tro fan att det blir billigt.

Jag tycker det verkar vara fina materialval, har aldrig sett en så noggrant specad materialiststa på någon annan produkt.

Återvunnen polyester från sydkorea, ekologisk bomull. Låter inte som skitmaterial? Och när blev Sydkorea ett låglöneland?
Fast jag antar att du har kläder i bomull odlad i Sverige och handvävda ulltyger från Sverige;-)
 
Någon som köpt ett par?

Är mest fundersam på längden. Jag är 170 cm och har oftast stl 48. Är dock allergisk mot för långa byxor.

Gillar det jag sett och läst än så länge, sen är de verkligen snygga och stilrena vilket jag gillar.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Någon som köpt ett par?

Är mest fundersam på längden. Jag är 170 cm och har oftast stl 48. Är dock allergisk mot för långa byxor.

Gillar det jag sett och läst än så länge, sen är de verkligen snygga och stilrena vilket jag gillar.

Skickat från min G8441 via Tapatalk



Jag har ett par som jag bara provat att dom passade i storlek och sen inte använt dom än. Vad funderar du på?

Fredrik.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tobbe C Upphittad kikare, Norra Kvill Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...