Kräftskiva

Är nyfiken på varför tråden om kräftskivor helt plötsligt kom att handla om surströmming.

Är det premiär samtidigt för kräftor och surströmming eller tycker de som äter surströmming att det är så coolt att de bara måste berätta om det? :)
 
De receptet kör jag detta års kräftskiva i skogen med.

Brukar köra kräftskiva i skogen med kräftor,smör,formfranska och öl annars...simpelt
 
Surströmmingspremiären är den 20/8 :) Kräftpremiären är den 8/8.

Men de går väl hand i hand så det är ju lika bra att diskutera båda känner jag! Det här receptet dök upp på min facebook idag, såg himla hott ut med tapas på kräftor! http://www.vinochmatguiden.se/recept/monika-osterheim/tapas-med-kraftor-aioli-citron-och-ost

Smarrigt värre! Nu är det ju nästan helg på riktigt, då ska det mumsas igen. Ska ut till landet och njuta av naturen och god mat.
 
Kan meddela att recepttipset var långt över godkänt smakmässigtt.
Så har man möjlighet tar man med grejer o gör mat för och njuta av, inte bara överlevnad

Vad roligt, jag gjorde det också, så himla mumsigt! Och som du säger, man ska ta med grejer så att man kan njuta av maten. Med små medel så kan man ofta få ihop något ordentligt!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...