Grilla falukorv

Det är jävligt politiskt inkorrekt att grilla falukorv i Stockholm. Det upplevs som provocerande av lokalbefolkningen när man spetsar en tjock bit falu och sänker den över elden. Här ska det vara hotdogs å inget annat. Hemma i Norrland grillas det och har alltid grillats falukorv.
Var går gränsen mellan falu- och hotdogs egentligen?
 
jag hade kompis som grilla falukorv.
Men jag tycker den är för tjock, grillar gärna tjock grillkorv, typ bratwurst.
Tror man slutar med falu nedanför stockholm
peter
 
Kan det vara ungefär vid gränsen mellan stad och landsbygd?
Falukorv är bara gott när man har grillat den över en lägereld!

/OJ
 
Skojar ni???

Att grilla falukorvsskivor är jäkligt gott.
Att grilla "grillkorv" å äta med bröd å senap - ketchup, är åxå jäkligt gott....

Sammantaget, är det godare att äta utomhus än inomhus....
 
Senast ändrad:
Falukorv är kanongott att grilla. Det är så jag har grillat korv sen jag var barn. "Hot Dogs" tycker jag inte är nån höjdare. Smakar plastigt tycker jag. Däremot är ju många kryddade korvar riktigt goda, men godast av de alla är nog Petterssons ostkorv. Grillad ostkorv inrullad i mjukt tunnbröd med massor av stark senap är gudomligt! :)
 
Ja nog är grillad falukorv oändligt mycket godare än grillade hot dogs! Håller med David om de där kryddade korvarna också kan vara goda, men en tjock skiva falukorv är svårslagen! Kan mina preferenser skyllas på mitt tornedalska påbrå, månne?
 
Jag kan intyga att tool inte skojar! Har själv blivit stirrad på som någon som kom från en annan planet eller något som katten släpat in.. av nollåttor och bara för att jag skar upp en skiva falukorv och stack på en pinne som jag gjort själv.

Det är länge sedan nu och det var sådant som gjorde att man tidigt visste att man inte kunde bo kvar ;)

Men var gränsen går?? Ingen aning.. söder om umeälven i alla fall. Tror jag. Å andra sidan börjar ju stockholmstrakten där.
 
Men det finns ju falukorv som är god och falukorv som inte är ... god...

Vissa märken undviker man om man har någon som helst känsla för smak.
 

avslutad210712

Gäst
Valet mellan falukorv eller grillkorv är enkelt och svaret är spiralkorv såklart

Fast det är klart att vi halstrar ju korven där jag bor så det räknas väl inte i grillkampen.

Fast skall man äta "falukorv" så får det bli jokkmokkskorv - oslagbar
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Brune Grilla grönsaker? Friluftsmat 5
peter1959 Grilla inomhus???? Friluftsmat 10

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...