Vad kostar matvaror i Sverige?

Hejsan!

Vi ska göra en cykel semester i ert vackra land i juni. Undrar på vad kostar livsmedel nu i Sverige? Skulle ni kunna ange ett par priser på livsmedel?

bröd
smör
fil
flingor
ost
mineralvatten (1,5 liter)
mellanöl
vin på Systemet :)
soppa på påse
kebabtallrik hos en turk
pizza
tomater
falukorv
en kopp kaffe
en dammsugare (en kaka menar jag :)
ett hekto kaffe

Har jag glömt någonting viktigt?

Tack i förskott!

MVH
Everard

PS
För alla som har skrivit till mig senast och frågat om Polen - förlåt att jag inte svarat än, men jag har haft en viktig översättning och har inte haft tid att svara på era frågor. Jag lovar göra det så snart som möjligt.
 
Delsvar

Everard; sa:
Hejsan!

Vi ska göra en cykel semester i ert vackra land i juni. Undrar på vad kostar livsmedel nu i Sverige? Skulle ni kunna ange ett par priser på livsmedel?

bröd
smör
fil
flingor
ost
mineralvatten (1,5 liter)
mellanöl
vin på Systemet :)
soppa på påse
kebabtallrik hos en turk
pizza
tomater
falukorv
en kopp kaffe
en dammsugare (en kaka menar jag :)
ett hekto kaffe

Har jag glömt någonting viktigt?

Tack i förskott!

MVH
Everard

PS
För alla som har skrivit till mig senast och frågat om Polen - förlåt att jag inte svarat än, men jag har haft en viktig översättning och har inte haft tid att svara på era frågor. Jag lovar göra det så snart som möjligt.

Rågbröd mjukt, osötat 10-30 kr /500 g
Smör finns i 0,25 och 0,5 kg förpackningar ca 30kr/500 g
Fil 10-12 kr/liter
Flingor 11-30kr /700 gram
Ost 60-150 kr/kg
Vin 50-?/70cl
Påssoppa 12-15/ tre koppportioner. 1 l påse ca 15 kr.
kebabtallrik ca 45-55/p
pizza ca 55-75 hos pizzerian, i frysdisken ca 30-35 kr.
Dammsugare i mataffären ca 5 kr/st. På cafe ca 20kr
Tomater 30 kr/ kilo och fn fallande pris....
Falukorv 65-95 kr/kg
(Kycklingkorv ca 35-55 kr/kg)
Kaffe hittar du i 1/2 kg förpackning mellan ca 25-55kr/500g
Dasspapper ca 15-25 kr för ett sexpack.
Öl ca 10 kr/burk

go tur
 
Vättlefjäll; sa:
Jag vågar dra till med att en fördubbling av budgeten inte är dumt i fallet med Norge, särskilt om ni röker och dricker... Norge är mycket dyrt.

Ooops...Då ska vi väl bara till Trondheim och tillbaks till Sverige :)

Tack för alla svar!

MVH

Przemek
 
Re: Sv: Vad kostar matvaror i Sverige?

Everard; sa:
Ooops...Då ska vi väl bara till Trondheim och tillbaks till Sverige :)

Tack för alla svar!

MVH

Przemek

*lol* Det är nog bara på utsidan som att cykla till Trondheim och tillbaka beskrivs som "bara".... Ärligt talat så är Norge mycket dyrt men frågan är om det inte är värt varenda krona för det är otroligt vackert.
 
Håller med om att cigaretter och dricka med alkoholstyrka är dyrare än i sverige men inte generellt sett maten. Bor själv sedan 4 år i Norge och priserne på mat är istort sett det samma, undantaget är väl stora köttstycken. Så rådet blir: Cykla nykter och utan cigg och droppa köttstycken i cykelväskorna ;)
 
Som sagt kvällsknäppen bör inhandlas hemma och stenålderskosten får vänta till Sverige.
Färdigkyckling är ett gott resmål för två ca 35-45kr färdiggrillad, potatisallad i burk ca 12-15 middagen är klar, och ett äpple, en banan och en apelsin blir fin efterrätt till två.
Snus och cigaretter bör inhandlas utanför Sverige och Norge, till och med i regn är värt varenda krona.

go tur
 
Re: Re: Sv: Vad kostar matvaror i Sverige?

*lol* Det är nog bara på utsidan som att cykla till Trondheim och tillbaka beskrivs som "bara"....
Haha, men vi ska cykla från Östersund :)

Ärligt talat så är Norge mycket dyrt men frågan är om det inte är värt varenda krona för det är otroligt vackert.
Det har alltid varit min dröm att se Norge så vi ska absolut dit också.

MVH

Everard
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.