• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Alpinkurs i Argentière?

Hej
jag och min sambo (båda 23 år) har nu i dagarna bokat in en resa till Argentière utanför Chamonix genom UCPA. Tänkte höra efter om det finns någon eller några som har lust att åka med på samma resa så att vi inte blir helt själva från Sverige. Kursen börjar den 10 augusti 2003 och pågår från söndag till lördag. Bland kursinnehållet finns alpinklättring, Glaciär och snösäkerhet. (visst låter det kul!)

svar gärna här.. eller via mail till

cjonsson@bredband.net
 
Limitless; sa:
Låter ur kul men allt handlar ju bara om pengar till slut iaf. Vad kostar det???

Den ekonomiska biten är faktiskt inte så farlig.

Kostnaden för helpension!, guide, all kursmaterial och utrustning kostar 5350:- till denna kostnad kommer resan dit och hem vilket kommer att göras efter billigast möjliga modell.

Om man jämnför alla kostnader är det faktiskt ett par tusenlappar biligare att göra en alpinkurs i Frankrike än göra exempelvis högalpin sommarkurs i Kebnekaise...fast då pratar ju guiden svenska
 
Anmäld...dock

...så tänker jag gå alpinismkursen en vecka tidigare än ni tänkt. men vi är två stycken (om min kompis fick en plats). Är ni inte upptagna då så kan ni ju gå den. jag är anmäld och klar i alla fall och hoppas på en riktigt rolig vecka!

Frida
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Rikard S Argentière v29 Reskompis 0
AnneL Vandring Chamonix / Argentière? Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.