• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Alaska Juli07

Hej alla

JAg har sen ett halvår tillbak planerat en resa till alaska (Gates of the Arctic eller Kenali National park) men förra veckan hoppade min reskamrat av.
Resan som jag hade tänkt mig består av en stor del paddling (Kajak eller Packraft) och en bra bit vandring och även alpinism (bestigning av några toppar). Resan kommer vara mycket krävande och inte på något sätt en "relax" semester.
Jag vet att detta inte låter särsklid motiverande men efter att ha gjort en hel del sånna expeditioner vet jag att det inte finns någon bättre semester och absolut ingenting som man kommer minnas på samma sätt.

Om det är någon som har interesse hör gärna av dig.. datumet är flexibelt men nån gång i juli hälst.

Just det.. jag hade tänkt vara ute i ca. 3 veckor. sen vill man ju ha lite tid i Anchorage med.

Jag är 23 år gammal och har bott i Österrike i 10 år.
 
Intresserad

Tjenare!

Jag tycker din idé verkar intressant. Jag har möjlighet att komma ifrån under sommaren och skulle gärna vilja veta lite mer detaljer kring dina planer!

Hör av dig!

/Jonas
 
Hej

Blev det ngn resa....funderar själv att åka 2008...alaska highway....once in lifetime....

Hans

Hej alla

JAg har sen ett halvår tillbak planerat en resa till alaska (Gates of the Arctic eller Kenali National park) men förra veckan hoppade min reskamrat av.
Resan som jag hade tänkt mig består av en stor del paddling (Kajak eller Packraft) och en bra bit vandring och även alpinism (bestigning av några toppar). Resan kommer vara mycket krävande och inte på något sätt en "relax" semester.
Jag vet att detta inte låter särsklid motiverande men efter att ha gjort en hel del sånna expeditioner vet jag att det inte finns någon bättre semester och absolut ingenting som man kommer minnas på samma sätt.

Om det är någon som har interesse hör gärna av dig.. datumet är flexibelt men nån gång i juli hälst.

Just det.. jag hade tänkt vara ute i ca. 3 veckor. sen vill man ju ha lite tid i Anchorage med.

Jag är 23 år gammal och har bott i Österrike i 10 år.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...