Adapter mellan 2012 och EN417

@polar300
Vad är kritisk för användning av kompositflaskor emot 7/16-anslutning & brännare?
Vilka delar behövs & vart införskaffar jag skarvanslutningar?

Personligen förvarar jag hellre 2 st PC10 i källaren än en massa alkylatbensin.
 
@polar300
Vad är kritisk för användning av kompositflaskor emot 7/16-anslutning & brännare?
Vilka delar behövs & vart införskaffar jag skarvanslutningar?

Personligen förvarar jag hellre 2 st PC10 i källaren än en massa alkylatbensin.


Jag bor i flerfamiljshus och har källarförråd

Vad jag förstår av MSB får man överhuvudtaget inte förvara gasol i källaren

och bara upp till 5 liter i bostaden enl http://www.gasforeningen.se/forvaring-av-gasol-i-sverige/

Per
 
behållarstorleken får inte vara mer än 5 liter

P2012 dvs, den blå 2 kg flaskan 'fotbollen' har 4.8 liter denna får man ha i hushåll i flerfamilj-hus och tumregeln är då 2 st - en som används och en som reserv. Kan du förvara flaskan på en ej inglasad balkong så får du ha upp till 30-liter flaska där - också max 2 st.
 
@polar300
Vad är kritisk för användning av kompositflaskor emot 7/16-anslutning & brännare?
Vilka delar behövs & vart införskaffar jag skarvanslutningar?

Personligen förvarar jag hellre 2 st PC10 i källaren än en massa alkylatbensin.
Du får inte förvara gasol i källare. Varken i enfamiljsvilla eller flerfamiljshus...

Så där försvann din chans att få tips av mig om var/hur här.
Jag skrev "- förutsatt att man vet vad man leker med..." och genom att ens tänka sig
att förvara gasol (oberoende av behållartyp) i en källare så straffade du ut dig själv.
/Odd
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...