Evazote

Det har nog ett slutdatum, men vi har en sådan filt som är inne på år tre och som packats och förvarats vikt. Vi tejpade en reva som inte var precis i vecket för två år sedan, och vi kan väl ha lagt nånstans mellan femtio och hundra utedygn på den och den håller ändå bra. Vi kallar den picknickfilt eftersom det är ett skönt underlag för raster också.
 
Liten följdfråga. Förhållande är ändrade och jag satsade på hammock istället. Men jag köpte ett sjok sånt tunnt (4mm) evazote från Extremteztil för att förstärka det specialgjorda underlag jag köpte till hammocken.

Jag rundade till evaxotearket i ändarna, men behöll full bredd däremellan tillsvidare för att vara på den säkra sidan. Det är alltså 1 m brett. Blir en rätt lång rulle.

Materialet känns väldigt mjukt och följsamt, jämfört med cellplast jag jag är van vid. Frågan är om man kan transportera det vikt. Jag fattar att blir ett veck då, men det struntar jag. Men tål evazoten den behandlingen eller kommer det att spricka om jag gör så? Nån som har erfarenhet?

Jag har ett av mina vikt, det verkar inte värre än att vika ett vanligt cellplast-underlag.
Dock tycker jag det är riktigt svårt att få på plats under mig i hängmattan. Det glider så dåligt att man inte kan dra det dit man vill. Slutar med att det ligger snett och är knöligt. Men du kanske är smidigare än jag :)

/OJ
 
MIn erfaranhet av vanliga liggunderlag är att de spricker i vecket efter ett tag.

Jag håller med. Var ett skit att få det på plats. Borde man ju ha begripit.

Ska faktiskt köpa ett sånt där vindruteskydd på Biltema också och testa med. De är så billiga. Det är ju liknande material som Hennessys Double Bubble som jag redan har och den gled in så fint.

Tror inte jag behöver så jättemycket isoloring eftersom DB var tillräckligt bra. Problemet var mest att delar av benen kunde hamna utanför, mot sidorna på hammocken. Men jag gör ett heltäckande underlag ivf. Kan ju eventuellt dela det senare. Tror inte en skarv i lårhöjd skulle störa mig så mycket. Tänker lägga DB överst ivf.

Har ju en "gästhammock" också och jag kan använda det som blir över till den. Men den har inte dubbel botten, så jag tror det kan bli mer obekvämt med ett brett underlag i den. Det måste ju vika upp sig runt kroppen liksom. Nåja, det är inte jag som ska sova i den. ;)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...