CykelVasan 2014 - time lapse från start till mål

Det är ju grusvägsrally från start till mål, mer eller mindre. Ingen som kör CV med en CX eller liknande?

Kul film ändå, tack för den! :)
 
Det är ju grusvägsrally från start till mål, mer eller mindre. Ingen som kör CV med en CX eller liknande?

Kul film ändå, tack för den! :)

Om man är tillräckligt härdad så funkar en cross alldeles utmärkt. Varje grop i vägen slår hårt i ryggen och armarna efter ett par mil för oss vanliga dödliga dock.
 
Om man är tillräckligt härdad så funkar en cross alldeles utmärkt. Varje grop i vägen slår hårt i ryggen och armarna efter ett par mil för oss vanliga dödliga dock.

Du hänger ju mer framåt på en cross, så rumpan bore klara sig hyggligt, däremot händerna... Där jag har cyklat en cyklocross där MTB hade varit lämpligt lider mina händer mest... jag vet inte, skulle nog prova med halva distansen först på liknande före och göra en bedömning.
 
Herrcykel, damcykel eller cyclocross funkar på cykelvasan om du inte tar hänsyn till dina medcyklister.

Smala däck vinglar mer i grus och över stock o sten, smala däck skapar risksituationer för omgivningen när den cyklar om dig i utförsbackarna.

Cykla med breda mtb-däck som flyter bättre på lösare underlag - av hänsyn till omgivningen.
 
Kul film!
Hur är möjligheterna att köra samma väg på annan tid än själva tävlingen. Är det kvar väghänvisningar etc. så att man hittar rätt?
 
Delvis

Kul film!
Hur är möjligheterna att köra samma väg på annan tid än själva tävlingen. Är det kvar väghänvisningar etc. så att man hittar rätt?
Enl Vasaloppets organisation går några (kortare) delar av banan över (privat) mark som cyklister enbart har tillgång till under själva loppet.

Är det kvar väghänvisningar etc. så att man hittar rätt?
Nej
Enklast är (troligen) att tanka hem en GPX-fil och följa i en GPS/navigationsapp
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fekki Cykelvasan 2018. Köpråd cykel Mountainbike 17
HåkanC CV90 2014 fullbokat ... Mountainbike 4
Shockstone Glapp/spel hos Time ATAC MTB-pedaler Mountainbike 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...