Bra aborrmäsk

Stor skulle jag säga är 1,6 kg. Mitt pb (på mete) är 1,56. Men då i en liten lokal sjö som förvisso hyser många 1+ borrar men inte har så mkt rykte som rögle dammar.

Det är fin abborre när dom kommer upp i den vikten! Jag har själv 1,65 kg som pb. Fick den på spinnare i sjön vid föräldrarnas sommarstuga n Aneby på -70-talet. Ja lyckades få 6 till på +1 kg och samtliga på draggrodd med spinnare. På den tiden fanns det flodkräftor i sjön och en del abborrar var röda i köttet och smakade kräfta. :) Ibland fick man upp abborrar med hel kräfta i magen när man rensade dom. Kräftorna var i storleken runt 4-5 cm i regel.
 
Ni e ju alltförroliga... 😅 Varför inte en åtelkamera nere i mäsket 🤪

Jag har faktiskt tänkt på det. Inte åtel, men en gopro (eller ja, sonens fulkopia). Skulle vara intressant att se om man kan locka aborre direkt.

Swedbait har ett abborrmäsk, men orkar inte beställa. Har också sett britter med aborrmäsk som drog rätt stora borrar. Men de var rätt mkt specialämnen.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.