Ett otroligt bra bemötande av Lundhags

Jag kom precis tillbaka efter en Sarek tur på 15 dagar. Jag hade lite otur då mitt liggunderlag gick sönder redan den första natten. Det är ett "Exped DownMat Winterlite".
Jag köpte liggunderlaget för tre år sedan, så garantin har gått ut. Men till saken hör att jag endast han använda det i 29 nätter + 3 nätter som jag låg på det när det var trasigt. Mellanväggarna släppte så halva liggunderlaget blev som ett rör. Jag fick helt enkelt skida till Saltoluokta fjällstation och hyra två nya i cellplast. Jag har mejlat Exped för några dagar sedan och väntar på svar, jag tycker absolut att jag skall få pengarna tillbaka, det hade varit helt okej om det gått hål på det, men nu känns det mer som ett konstruktionsfel.

I slutet på turen hade jag oturen att min pjäxa sprack framme vid läppen, ett par Lundhags husky 3-pin. Det var tyvärr andra gången och nu efter en omsulning. Men bemötandet jag fick från Lundhags var otroligt bra, det ställer upp till 100%. De säger att 3-pin systemet har sina brister och kommer nu att bygga om mina pjäxor helt så de passar till bindningssystemet BC, desutom helt utan kostnad. Otroligt generöst och professionellt. När det går till så känns det väldigt tryggt och bra att handla från dem.

Nu hoppas jag verkligen att även Exped kompenserar mig, det kan ju inte vara möjligt att ett liggunderlag för över 2500:- endast skall hålla i 29 nätter.
 
delaminering e ett välkänt problem med expeds liggunderlag. Gjorde som du när mitt pajjade. fotade underlaget och serienumret plus lite smicker då garantin gått ut. Det gick hem och fick ett nytt levererat till dörren. de vill helst att man kontaktar svenska importören i Nykvarn nånstans men jag hade importerat själv från England så skyllde på det att jag inte kunde reklamera i Sverige.
 
Har haft 2 st Exped liggunderlag som delaminerat på samma sätt efter ungefär lika många nätter. Lyckades inte få någon ersättning då de hänvisade till inköpsställe och jag hade inga kvitton kvar så gav upp.
Gick över till Thermarest Neoair efter det.
För en månad sen delaminerade en kompis underlag på samma sätt.
Expeds underlag är sköna att ligga på men konstruktionen är inte bra tyvärr.
 
Har haft 2 st Exped liggunderlag som delaminerat på samma sätt efter ungefär lika många nätter. Lyckades inte få någon ersättning då de hänvisade till inköpsställe och jag hade inga kvitton kvar så gav upp.
Gick över till Thermarest Neoair efter det.
För en månad sen delaminerade en kompis underlag på samma sätt.
Expeds underlag är sköna att ligga på men konstruktionen är inte bra tyvärr.

Jag fick precis samma svar, de hänvisade till inköpningsstället vilket är Tinderberg. Jag tror de slagit ihop sig med Outnorth. Så jag skall kontakta dem så får jag se om jag kan bli kompenserad på något sätt. Att Exped i överhuvudtaget fortsätter att tillverka det om det bara efter några veckor riskerar att släppa i limmningarna tycker jag är konstigt.
 
Jag köpte mitt av en handlare på brittiska Amazon, snål som jag var. När det delaminerade existerade inte den handlaren och varken den brittiska eller den svenska generalagenten ville ta i det hela. Jag mailade Expeds huvudkontor, och efter lite mailväxling bland annat innehållande serienumret fick jag ett nytt. Så ge inte upp!
 
Jag köpte mitt av en handlare på brittiska Amazon, snål som jag var. När det delaminerade existerade inte den handlaren och varken den brittiska eller den svenska generalagenten ville ta i det hela. Jag mailade Expeds huvudkontor, och efter lite mailväxling bland annat innehållande serienumret fick jag ett nytt. Så ge inte upp!

Det låter ju väldigt bra 👍 bollen ligger nu hos Outnorth, de svarar förhoppningsvis redan Idag. Jag återkommer om hur det går.
 
Jag hade också turen med att få ett nytt fast garantin gått ut. Väldigt bra av Outnorth 👍
Är det någon som har Exped winterlite HL och är nöjd med det ?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
greenfish Fjällräven kundservice, är detta ett skämt? Utrustning allmänt 56
Askel Sy ett delaminerat liggunderlag, går det? Utrustning allmänt 1
Caminista Vada i vandringsskorna eller ha med ett par extra sandaler? Utrustning allmänt 23
Tapio_ut Allt-i-ett-tvättmedel? Utrustning allmänt 16
majkelsson Efterlyses Stroppar alternativt ett Tips Utrustning allmänt 6
Aleks_T Köpte ett billigt kina-vattenfilter Utrustning allmänt 49
Iggle Nu blir det ett par scout... Utrustning allmänt 39
Kal-P-Dal Solcellsladdare och lampa i ett. Utrustning allmänt 11
Frandsén91 Benchmade 201 activator..är d2 ett bra stål? Utrustning allmänt 14
Aleks_T Syr en quilt, nån som har ett gammalt tält, alt ripstop att skänka? Utrustning allmänt 8
koskenkorva MSR Alpine 2 Potset ,besvikelsen är ett faktum! Utrustning allmänt 16
lisayey Har ett tält men ingen användarmanual! Utrustning allmänt 4
marja ett inlägg i kniv debatten Utrustning allmänt 1
hhhh Även litet fynd kan vara ett fynd Utrustning allmänt 31
flying_dutch vad ska ett första hjälpen apotek innehålla? Utrustning allmänt 52
Vättlefjäll Är det inte dags för ett gruppköp? Utrustning allmänt 2
Geäst Skulle behöva hjälp med ett par läckande kängor Utrustning allmänt 8
niking Dålig mobiltäckning snart ett minne blott? Utrustning allmänt 10
mipert Hur kapar man 5 cm slana med ett snitt med Morakniv? Utrustning allmänt 186
Hiza Ett etiskt dunproduktsval Utrustning allmänt 0
svanbom Hur går man in ett par vandringskängor? Utrustning allmänt 1
klippen Ännu ett bevis på skidors överlägsenhet Utrustning allmänt 13
haskell Gitarr: Ännu ett skäl för UL! Utrustning allmänt 14
Carlarmfelt alpin solskyddsfaktor för läppar och ansikte 1 ett Utrustning allmänt 2
Öjvind Kanot-,cykel-,trädgårdsvagn i ett stycke! Utrustning allmänt 16
madir Utsidans medlemmar - ett hyvens släkte Utrustning allmänt 5
dePaul Äntligen ett kärt ämne :-) Utrustning allmänt 33

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.