• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Brudar i fjällen!!

Hep!

Ett känt talesätt förtäljer att "gud skapade kvinnan utan humor för att hon inte skulle skratta ihjäl sig åt mannen". Efter att ha läst inläggen här så förstår jag snart att detta bara till hälften äger sin sanning.
Så till alla velourstinna manliga hjältar som med fanan i högsta hugg rusar till de "stackars" kvinnornas försvar. Lägg ner! Tjejerna behöver inte er hjälp. Jag är orolig för att det motsatta könet annars skrattar ihjäl sig åt er och då lär det inte bli många kvar av dem att möta på fjället.

hadeochlevväl
 
Tror det ligger lite i förra inlägget

Det kanske är så att det finns massor av tjejer som vill ge sig ut i skogen och fjällen men som inte gör det för att de inte får vara ifred. :-? Vad vet jag.
 
Yding Skovhöj

Jag har inte vågat mig på Danmarks högsta. Men häromdagen var jag uppe på Lunds högsta topp (en gammal soptipp), så det kanske vore logiskt att gå på Ydingtoppen nu! Hade faktiskt en tjej på afterski inne i vår snöka på Helags i mars. Det är skönt när man får belöning för att ha släpat upp flasköl. =) (Nu gick jag nog över gränsen igen)
 
Nope!

Så klart var det "Lirarnas lager" Öisölen! Den rekommenderar jag varmt, då en krona går oavkortat till Örgrytes ungdomsverksamhet. =)

Nu avslutar jag den här diskussionen för ett tag, då jag ska gå skåneleden Skåneleden mellan Åstorp och Röstånga med videokameran i högsta hugg. =)
 
Bravo Freddan!

Herrejävlar vilket liv och kiv för ett par yppiga blonda fruntimmer på fjället!
Har också den bilden framför mig när jag ute på mina missions. Kör hårt Freddan!
 
Åk till Okstindarne!

Okstindarne i Nordnorge visade sig vara ett riktigt tjejtillhåll sistlidna påskvecka. Jag var ute med en grupp bestående av 4 tjejer och 2 killar. Vi träffade en svensk grupp bestående av tre tjejer, en finsk grupp med 5 tjejer och 2 killar, samt ett norskt par. Summa: 13 tjejer och 5 killar. Samtliga vintertältare! Kul att se så så många tjejer ute även på vintern.

Peter
 
hmm...himla tråkigt hörredu...
antingen så väljer du helt fel områden när du vandrar, eller så får du helt enkelt ragga upp någon tjej på krogen först som du kan dra med dej ut... ;-)
 
tyvärr ofta sant!

Tyvärr ligger det lite för mycket i det du säger- är själv en van fjällvandrare (tjej)-för att jag ska vilja skämta bort det. Som vissa av de andra tjejerna/killarnas syrliga inlägg. Ha! Kan slå vad om att de själva har ganska liten, eller ingen fjällerfarenhet. Utom på dagsturer, eller i sällskap med sina pojkvänner förstås (observera syrligheten).

Oavsett om du larvar dig eller mej, så har JAG OCKSÅ undrat varfan alla självständiga medsystrar finns-har saknat er ibland.

Om de som opponerar sig tänker jag att de antagligen inte ens vet vad en RÖSAD LED är för nåt. Grabbar ser man ibland ensamma, i grupp eller några åt gången, men tjejer... jag HAR faktiskt träffat några ensamvandrerskor/tjejer i grupp, men inte är de många!!

Verkar känsligt att prata om såna här saker, men ibland undrar jag om tjejer ändå inte är mer osjälvständiga och fega, än killar. Har träffat på en massa mesbrudar i äventyrssporter också ( som jag sysslat med), som har börjat för att deras kille håller på...

SUCK säger jag, hoppas nån vettig mänska kommenterar detta, inte bara stingsliga fegskitar
 
mænd på fjeldet

Det er ikke helt sandt, at der ikke er "alene" piger på fjeldet. I sommer vandrede to danskere alene rundt....den ene var 30 den anden 7, på det nordligste svenske fjeld..
Men jeg giver dig ret, der er langt imellem os !!!!

Jeg tror det meget er pga. kvinde ikke kan lide at være overladt helt til dem selv......de har ligeså meget brug for en "ridder", som mænd har for at være riddere.

Og selvom jeg næsten kan klare alt, ville jeg da også gerne have haft et par mænd med, ved vadene....så jeg selv kunne slippe for at skulle frem og tilbage så mange gange......magelig!!!!

Men bare vask dig......en dag står de der.....blondinerne.
 

Guest

Gäst
Bomber och granater!

Problemet med alla bombnedslag från Villhemina, och resten utav norrland, är att dom flyttar till Stockholm.
Om man nu lyckas hitta någon blond, lagomt dum, brud i Stockholm så kan man ge sig faan, rent ut sakt på att hom kommer från den norra delen utav Sverige.

Lösningen på problemet är följande:
Om man inte kan få brudarna till fjällen så får man flytta fjällen till brudarna.

Det är bara att ta stadsjeepen, slänga i en hundring i p-automaten och börja vandra. Kolla dock först kordenaterna för baslägret med GPS:en (man kan gå vilse).
Det spelar ingen roll hur du är klädd. Det finns många som vandrar omkring med top-of-the-line produkter på Stockholms gator, utan ens ha varit norr om Gävle.
Vill du dessutom vara extrem är det bara att packa med portaledgen och Hilti slagborren (går även bra med Bosch). Tryck in några expanderbultar på någon fasad och du har ett härbärge över natten.
Föda skall inte vara något problem, 7-11 finns i princip vid varje korsning. Men dock, ta med några extra fältransoner torkat kött. Det finns många exempel då erfarna vandrare har dukat under pg. utav dålig kost, för mycket McDonalds blandad med dålig Kebbab.

Lycka till..
eller
Vi syns vid Slussen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Raskolnikov Blinda brudar i Øsd? Tjejforum 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.