STF-Ungdomssatsning

Med sin årsbok 2003, med titeln Resenär - inte Turist, -om ungdomar, resor och drömmar -, satsar STF (Svenska Turistföreningen) på ungdomar. Eftersom jag inte är SÅ ung kan jag inte bedöma, om den tilltalar ungdomar.
Många här på utsidan är unga och jag passar därför på att tipsa er. Många känner inte till STF:s verksamhet överhuvudtaget.
STF har ekonomiska problem i fjällen. Det är dyrt att driva fjällstugeverksamheten. Jag har observerat att väldigt många ungdomar, som åker till fjälls, satsar på boende i tält. Men samtidigt är det väldigt många som tar chansen att köpa proviant, dra in i stugorna vid dåligt väder etc. Inget fel med det...men om STF inte kan hålla igång stugverksamheten försvinner denna möjlighet och trygghet i fjällvärlden. Ett tips till er, som älskar fjällvärlden och rör er där, är därför att gå med i STF och få Årsboken + "Bo host STF" + tidningen Turist för 275 kr. Samtidigt får man tillgång till all världens vandrarhem och norska turistföreningens fjällstugor till medlemspris. Är man under 25 år kostar det 110 kr, men då får man tyvärr inte ovannämnda trycksaker.
http://www.meravsverige.nu
\C
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.