Uppdatering om pjäxor...

Halloha,

Tänkte be alla självutnämnda experter om lite hjälp i finnandet av sjyste pjäxor.

Har befunnit mig på en hashpulka de senaste åren men köpte lagg förra året och åkte med ett belåtet leende... Körde dock på mina gamla Lange pjäxor som jag hade när jag tävlade för 6 år sedan vilka hade blivit lite väl mjuka. Har inte hållt mig uppdaterad sedan dess om olika märken och modeller.

Letar nu efter ett par sköna friåkningspjäxor som ger stabilitet men samtidigt inte knäcker smalbenen vid klippor och hopp.

Några tips?
 
Hej,
här kommer en självutnämnd experts tips:
Utpräglade hopp och friakningspjäxor är t.ex. Salomon Teeneighty och Salomon Pro Model 1080. Bada är svara att fa tag pa. Inget som säljer till “vanliga” skidakare och därför tar inte handlarna hem dom i lika stor utsträckning. Atomic Beta Ride 9.50 Carbon är ocksa en friakningspjäxa, men den är för mjuk enligt mig. Sitter dock kanon skönt. Slutligen en pjäxa som är lite mer lättillgänglig: Salomon X-Wave 10.0 alt. 9.0.

Där har du i alla fall ngt. att börja med.
Kolla även in recensionerna pa:

http://www.freeride.nu/utrustning/

för mer tips.

Hälsn.

/stefan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.