Byte från bräda yill lagg

Tja tänkte byta från bräda till skidor i år.
Har lite funderingar.Vad ska man köpa? Åker mest offpist. Har åkt förr, för en 10 år sedan ungefär.
Tacksam för alla svar.
 
Byta tillbaka

Välkommen tillbaka Hebbe!

För en tidigare brädåkare är det allra viktigaste vid skidköp: Kom ihåg att köpa två!!

Björn
 
krossover's !

Varför byta??? jag njuter av det bästa från båda sidorna, variationen ger kontraster som gör att jag aldrig blir trött på snön.
 
SÅ sant

Ja det är ju sant men jag hadde inte heller helt tänkt sluta med bräda.Men jag behöver tips på vad jag ska köpa
 
Typ av bräda

Om du som jag inte är intresserad av åkning i Snowboardpark, så rekomenderar jag en freecarving bräda med Flowbindningar, Step in bindningar eller plast pjäxor, Jag själv åker på en K2 Breezer, med Blax plast pjäxor och Intech step in bindning,
den utrustningen gör det möjligt med skärande sväng så att armbågarna tar i snön, men är inget att hoppa med,
Jag är mycket nöjd med den extra bredden jämfört med en renodlad pist carving bräda,
den gör att pjäxorna inte tar i snön när det är mjukt vårföre i backen, den flyter oxå skapligt i puder, men styva plast skor tar bort en hel del av känslan i lössnö, men sådana förhållanden är ju inte så vanliga i Skandinavien så jag prioriterar pistkänslan.
 
Skidtips

Om du mest vill åka offpist så har Salomon ett par fina skidor, Scream pilot 10 som är en bra offpist skida. Rossignol har en skida som hetar Bandit XX som får fina omdömen i tester!! Om du vill ha en coolers skida som inte många andra har och som är bra i offpisten är Volant T3 Power det är en skida som man antingen hatar eller älskar!!
 
Skosi moa

Hehe, jag fick vist en skaplig bakfylla som skapade en viss oreda i kontrolltornet,
Bollträ skulle man kunna kalla mig för det, ellerhur,
lycka till med laggen,

///G
 
Volant T3 Power

Precis som leder säger.... Volant T3 Power.

Faktum är att jag försöker få ett par sprojlans nya sådana skidor sålda. Är du intresserad av ett mycket bra pris för skidor + bindningar, så kontakta mig på yngveselen@hotmail.com

mvh

// Y
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.