Engelberg, Schweiz

Nej, då jag är t ex. väldigt intresserad av skidorten Engelberg.
Jag har planer på att åka dit om ett par månader, eller kanske till våren!

Är det någon som vart där och kan understryka "det orörda paradiset"?

Kram//Tove
 
Engelberg kan vara rena paradiset.. Om du har tur med snön.. Var där för tre år sedan i Februari.. varmt och mest slask men om du har med dig turutrustning finns det oändliga möjligheter....
 
Jag var i Engelberg i början av februari i år. Bra väder kallt och sol 5 dagar, regn en dag och ganska roliga backar. Men 6 dagar är för långt, det är ett ganska litet område, men ger ändå möjligheter till omväxlande åkning. Bra matställen i backen. Byn är ganska stor och det verkar finnas ett normalt liv utöver turistbranschen.

Engelberg är populär bland japaner som gör Europa. Vissa kabiner är fyllda med japaner som bara ska upp och känna på snön. Den roterande kabinen upp till Titlis är jättehäftig.

Åk gärna dit!
 
Visst är Engelberg ett bra ställe med mycket och bra offpist och en trevlig by.
Men "orört paradis" kan man nog inte kalla det. På helgerna är det mycket folk där och schweizarna är duktiga skidåkare vilket gör att offpisten är ganska flitigt använd, även vissa osannolika ställen som den sprick-rika glaciären under Titlis-gondolen.

Rekommenderas trots allt!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
idamartinssons Engelberg 2013 Skidor allmänt 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.