Blåtandshörlurar för träning

Jag har alltid haft trådade hörlurar till mobilen för att lyssna på musik då jag springer och tränar men funderar på att byta till ett trådlöst blåtand och vill ha tips på något som sitter bra. Jag vill ha in-iörat-lurar, dvs inte på- eller överöratlurar så de funkar med mössa och cykelhjälm. Jag vill inte ha lösa proppar utan tänker mig i-örat-lurar med nackband. De ska givetvis fungera för telefonsamtal också, dvs ha mikrofon.
Sen ska de ju sitta bra fast.

Vad vill ni tispa om för lurar?

Sen har jag ett pulsband (tacx) som också pratar blåtand med mobilen men jag har hört att om mobilen har blåtand5 så kan den prata med två olika blåtandsprylar, dvs både pulsbandet och hörlurarna, stämmer detta? Jag har en Sony Xperia 10 med bt5.

/Patrik
 
Kan inget om blåtand. Men jag har ett par Jaybird x2 som stämmer bra överens med din beskrivning. Jag har haft dom i 3 år nu och är verkligen nöjd med hur dom presterar. Enda som är värt att nämna om man nu ska leta efter något att klaga på är att efter ett träningspass (eller rättare sagt när gummit i propparna blivit varma och mjuka) kan det vara bra att tänka sig för hur du drar ut propparna. Annars finns risken att gummiproppen är kvar i örat eller att den lossnar i luften och ramlar ner på backen. En liten detalj som dom kunde ha förbättrat genom att göra ett spår i fästet för gummit att haka fast i. Kan vara så att dom senare modellerna åtgärdat detta. Oavsett så för det priset så är det nog svårslaget.
 
Finns massor.

Jaybird vista
Jabra 65t, 75t, active 75t, elite 75
Sennheiser momentum true wireless

Har alla mycket bra omdömen på Prisjakt. Nån av dom var dagens deal just nu (oklart hur bra deal dock)

Jag har ett par Pamu slide mini som jag är jättenöjd med ljudet och batteritid. (Räkna med lite tull)

https://padmate-tech.com/products/pamu-slide-mini

De har dock en sån där liten pinne som sticker ut (ser bild). Jag upplever att den pinnen tar i bandet på cykelhjälmen. Har dock aldrig tappat dem ännu. Men tänker på det varje gång. Misstänker att det är ännu tydligare med Apples som har längre pinne.

Kommer dock aldrig nånsin att gå tillbaka till trådlurar, detta är helt överlägset.

Har för mig att nån av jabralurarna mäter puls.

2d8dceadbf76bb4c12fa3cca61cd6efb.jpg
 
Kollade lite på jaybirds olika modeller men tycker det är liten skillnad på dem - någon har BT4.1/4.2 och någon har 5.0 vilket nog inte gör npgon skillnad för mig, vad jag begriper. Någon itmmes extra batteritid i de dyrare men vad mera skiljer egentligen?

Priset på dessa känns rimilgt, omkring 1000-1500 på prisjakt, mer än så vill jag nog inte lägga, så sennheizer går bort.

Vågar man hoppas att det finns några med aktiv brusreducering (inte fö t räning utan för resor då man kan börja resa igen) för rimlig peng eller då ska man upp i 2-3000 då?

Har testat med mobil med pulsband och bt-lurar samtidigt och det funkar, så det ska inte vara någon begränsning.

/Patrik
 

avslutad210712

Gäst
Hur bra de nedan fungerar för just träning vet jag inte men de fungerar åtminstone för promenader och har riktigt bra ljud, lång batteritid (80 timmar) om man använder låddan och ett hyfsat pris. Headset-funktionen, dvs mobilsamtal, fungerar också riktigt bra även utomhus i blåst. Är min sambos lurar.

https://www.soundbysweden.com/se/product/nero-tx/

Själv kör jag med

https://www.sony.se/electronics/truly-wireless/wf-1000xm3

Lite kortare batteritid än Supra och brusreduceringen vid resor är inte testade men det bör inte vara något problem. Dock dubbelt så dyra som Supra. Fick kritik i början för att det inte gick att justera ljudnivån direkt på lurarna och att headset-funktionen inte fungerar speciellt bra utomhus. Efter en firmware-uppdatering så säger min sambo att de utomhus i blåst låter lika bra som mitt headset på jobbet där jag sitter inomhus och det är definitivt inget dåligt headset Jabra Evolve 75.
 
Själv har jag ett par JBL Endurance Run, funkar alldeles utmärkt.
Kostar typ 300kr. Ingen brusreducering. 4h batteritid ungefär.

Kan de där lurarna som det skrevs upp längre upp i tråden verkligen ha 80h batteritid?

Min erfarenhet av att prata i telefon med folk som kör med bluetooth-lurar är att ljudet från de är bedrövligt lågt, oavsett märke.
 
Vill man handla "svenskt" (de har väl lagret i Danmark?) med möjlighet till retur så har ProShop Padmate PaMu Slide Mini i lager för 799:-.
 

avslutad210712

Gäst
Själv har jag ett par JBL Endurance Run, funkar alldeles utmärkt.
Kostar typ 300kr. Ingen brusreducering. 4h batteritid ungefär.

Kan de där lurarna som det skrevs upp längre upp i tråden verkligen ha 80h batteritid?

Min erfarenhet av att prata i telefon med folk som kör med bluetooth-lurar är att ljudet från de är bedrövligt lågt, oavsett märke.

Hörlurarna har 5 timmars drifttid men om man laddar från låddan (som jag skrev) så kan man ladda totalt 80 timmar på en laddning av låddan.

Angående ljudnivån från bluetooth kan jag bara säga hur ljuddnivån är från de tre hörlurarna jag nämde och ingen har klagat varken på ljudkvaliten eller ljudnivån.

För övrigt är Supra utnämda till bäst i test av Ljud o Bild (om de duger som referens...) när de jämfördes med andra trådlösa som kostade ungefär det dubbla. Och Sonys till bäst i test väldigt många gånger även i jämförelse med andra dyra(re) lurar.
 
Vill man handla "svenskt" (de har väl lagret i Danmark?) med möjlighet till retur så har ProShop Padmate PaMu Slide Mini i lager för 799:-.



För att förtydliga, Pamu är från Hong Kong, det svenska är webbshoppen. Jag är otroligt nöjd med mina. 10 timmar per laddning, 3 laddningar i boxen. Funkar klockrent, bra ljud, sitter bra och det låter bra när man pratar trots att det kan vara lite blåsigt eller ljudligt runt om.
 
Hur bra de nedan fungerar för just träning vet jag inte men de fungerar åtminstone för promenader och har riktigt bra ljud, lång batteritid (80 timmar) om man använder låddan och ett hyfsat pris. Headset-funktionen, dvs mobilsamtal, fungerar också riktigt bra även utomhus i blåst. Är min sambos lurar.

https://www.soundbysweden.com/se/product/nero-tx/

Själv kör jag med

https://www.sony.se/electronics/truly-wireless/wf-1000xm3

Lite kortare batteritid än Supra och brusreduceringen vid resor är inte testade men det bör inte vara något problem. Dock dubbelt så dyra som Supra. Fick kritik i början för att det inte gick att justera ljudnivån direkt på lurarna och att headset-funktionen inte fungerar speciellt bra utomhus. Efter en firmware-uppdatering så säger min sambo att de utomhus i blåst låter lika bra som mitt headset på jobbet där jag sitter inomhus och det är definitivt inget dåligt headset Jabra Evolve 75.

Jag föredrar "2 proppar med snöre emellan" framför "2 separata ploppar". Jag är rädd att tappa en separat propp och vill beägrnsa mig till att titta på de med snöre emellan.

Finns testen från ljud&bild tillgänglig utan inlogg?
Sökte utan framgång... Hittade ljud&bild men bara test av lurar ett och ett....
/Patrik
 
Hörlurarna har 5 timmars drifttid men om man laddar från låddan (som jag skrev) så kan man ladda totalt 80 timmar på en laddning av låddan.

Angående ljudnivån från bluetooth kan jag bara säga hur ljuddnivån är från de tre hörlurarna jag nämde och ingen har klagat varken på ljudkvaliten eller ljudnivån.

För övrigt är Supra utnämda till bäst i test av Ljud o Bild (om de duger som referens...) när de jämfördes med andra trådlösa som kostade ungefär det dubbla. Och Sonys till bäst i test väldigt många gånger även i jämförelse med andra dyra(re) lurar.

Jaha, då förstår jag. Tack för förklaringen.
De skröt ju även på hemsidan om 80h batteritid, så blev lite förundrad över hur de kunde ha 16 gånger längre batteritid än i princip alla konkurrenter.
 
Liknande trådar

Liknande trådar