Vart finns den trevligaste sportklättringen i Sverige?

Tack Gamling för tipsen, jag har lagt in dom i "att göra-listan"!
Tack även till Kotten, jag får checka in klippan. Det lilla jag hunnit titta på föraren ser lovande ut 😊
 
En dröm jag har är att få ta med min sambo upp på en kort och superlätt (4or/5or) sportklättring i flera rep-längder för upplevelsen

Om ni nu har vägarna mot Oslo så bör ni kika in Vardåsen, finns en helbultad 4-pitchers 3+ där (Kurstrappan).

Det är en riktigt fin sva-klippa med massor av klättring i 4-6-registret, en hel del bultade turer på 2-3 replängder.
 
Om ni nu har vägarna mot Oslo så bör ni kika in Vardåsen, finns en helbultad 4-pitchers 3+ där (Kurstrappan).

Det är en riktigt fin sva-klippa med massor av klättring i 4-6-registret, en hel del bultade turer på 2-3 replängder.

Tack för tipset, jag har faktiskt funderat på att ta en sväng in i Norge!
Sva är annorlunda och läskigt (iaf för mig 😉), men dom är nog i såpass låga grader att det kommer kännas okej 😊
 
Bultarna sitter hyffsat bra på den klippan så det är inte "standard sva-runouts" att räkna med... mycket bra intro-klippa till svaklättring.

Går finfint att tälta uppe på toppen men det kräver en del engagemang då det är några höjdmeter och det finns inte vatten där uppe... tror man enklast går upp med packning via slalombacken.
 

Liknande trådar