Rottefella Chili reservkabel?

Hej.

Jag använder ett par skidor med Rottefella Chili-bindningar. Nu har en vajer gått av (invid kroken som fäster vajern i bindningen). Jag har försökt söka överallt efter reservdelar men inte lyckats. (Bor i Luleå). Har tänkt köpa ny utrustning till nästa vinter men vill ju nå åka denna säsong på dessa skidor och inte behöva köpa ny utrustning i panik.

Undrar om någon har tips på vår jag kan hitta reserlabel/vajer?
 
Freeride har ett köp och säljforum där kanske du kan få napp åtminstone på hela beggade bindningar.

En välsorterad sportshop på fjällstation typ Grövelsjön, Storulvån eller Abisko kanske? kan vara ett tips.

Nödlösning skulle kunna vara en Dyneematamp. Alternativt att du vänder dig till en riggverkstad.


https://www.ebay.com/itm/Rottefella...Country-Set-Red-/153817321412?redirect=mobile men skickar inte till Sverige.

Thure
 
Senast ändrad:
Om du har en Chili som den i Thures första länk - denna typ av kabel finns inte längre (är inte ens med i min Rottefella reservdelslistan från 2007), men det funkar utmärkt at byta till den i andra länkan - finns även direkt hos Rottefella - men billigt är det nog inte...
Kanske billigare att köpa en annan begagnat bindning :-( Kolla på Östersund Telemark Club eller blocket.

Här finns en Chili med skidor för 150 SEK. Kannske säljer hon (?) bara bindningen och slängar skidor om du frågar.

Lycka till
Henning
 

Liknande trådar