Klippor och stup över 30 meter

Hej!
Vi är några stycken som verkar för laglig base-hoppning i Sverige.
I skrivande stund har vi några "privata" klippor som hoppare vet om i deras närområden, men eftersom vi är relativt få hoppare i vårt långa land så tänker vi att det måste finnas långt många fler (och förhoppningsvis bättre) stup!

Hittills har vi fått in några tips från andra flygare och klättrare så som Borgahällan, Rautas och Skierfe (som redan är hoppade) men även Njupeskär, Rankesnipan, Rankleven, Hammarstrand, Hoverbereget, Stadsberget och Drommen.
Nu var vissa av dom väldigt höga klippor men egentligen är allt som är definitivt vertikalt och över 30m intressant. Dom klippor vi hoppar nu är mest runt 40-60m men även ett och annat grustag med hyllor runt 25.

Säger det redan nu eftersom jag vet att det kommer komma frågor kring det:
Ja det går hoppa så lågt, men det kräver år av erfarenhet och teknik. Varför? Ja du, det kan liknas mer med klippdykning än base hoppning, i vilket som är det roligt! :)

Kom också ihåg att det är långt många fler faktorer som ska stämma in för att det ska vara hoppbart, där landningen är fylld av trän idag kan bli ett hygge i framtiden, därför är det viktigt att ha ett öppet sinne och komma med så många tips som möjligt!
Även andra ställen så som gruvtag får hoppas om man förklarar regelverket och frågar snällt, brukar inte vara något problem när dom inser att vi vet vad vi håller på med och inte är galna.

I gengäld för tips kan jag uppdatera tråden om någon klippa blir hoppad :)
 
Finns några feta lodräta längs väg 162 utanför Lysekil , var det Brodalen kanske - slår garanteat kravet på 25mm -.typ minst dubbla.

Kolla med klättrare vad jag menar för ställe , finns utedass o tält där ibland
 
200m söder om Hällers myr kolla karta , tror det var där jag såg utedass o tält som klättrare hade.

Du hinner knyta skosnörena ner,ringa mor o läsa bibeln på vägen om inte chuten öppnar
 
Vid cementfabriken i Slite på Gottland finns ju ett hål som heter duga. Borde uppfylla dina höjdkrav men vet inte om man får vistas på botten av hålet. Någon Gute som kan berätta mera?

/Patrik