Skärmflygning med UCPA

Är det någon som åkt med UCPA till Les Arcs och gått kurs i Skärmflygning? Var det bra? Var du nöjd? Jag vill veta så mkt som möjligt!

Har du hört om någon som gjort det får du gärna berätta vad du hört.

Jag såg att det fanns ett tidigare inlägg men det är ungefär 10 år gammalt.

/Oscar från Göteborg
 
Hej

Jag har inte skärmflugit med UCPA men däremot vindsurfat och multisportat och åkt skidor. Mkt duktiga guider, de har generellt högre krav på guider i Frankrike än i Sverige. Jag kan inte mkt franska och det är en begränsning ibland. Engelskakunskaperna är naturligtvis personberoende och varierande från guide till guide.
 
Är det någon som åkt med UCPA till Les Arcs och gått kurs i Skärmflygning? Var det bra? Var du nöjd? Jag vill veta så mkt som möjligt!

Har du hört om någon som gjort det får du gärna berätta vad du hört.

Jag såg att det fanns ett tidigare inlägg men det är ungefär 10 år gammalt.

/Oscar från Göteborg



Kom du iväg på kursen? Är själv lite sugen på detta i sommar...
Vore kul med lite feedback om kursen och stället.
 
Det var visst ett tagsedan jag var inne på detta forum!

Kursen var bra och centret likaså! Det som gör det så häftigt är att man redan dag tre själv får kasta sig ut och flyga! En mäktig upplevelse.
 
Skärmflygning 2014

Hej! Någon som vara resesällskap när jag åker på skärmflygningsresa med UCPA till hösten?
Mvh/Amanda
 
Oj, jag visste inte ens att de hade skärmflygningsresor! När är planen att åka? Jag vill flyga! Tänkte du nybörjarkurs eller fortsättning?
 
Är det någon som vet vad det blir för praktiska skillnader med det franska certifikatet man får i Les Arcs gentemot det man får i Åre?

Hörde något om att man behövde konvertera för att få flyga i sverige.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
 

Liknande trådar