Natur-/friluftsbloggar

Nån som har bra tips på aktiva natur-/friluftsbloggare?

Försökte med hjälp av en del bloggsökningsmotorer att hitta bloggar värda att följa, men gav upp efter alldeles för många träffar (eller snarare för dåliga söksträngar).

Så, vilka följer ni?

/Lars
 
Helt skamlös som jag är så rekommenderar jag min egen, även om den inte är helt jätteaktiv, men det är bara för att jag är lite kräsen om vilka äventyr jag skriver om ;)
Finns dock ett antal inlägg och en uppsjö bilder.. På Äventyr i Livet

;)

En blogg jag följer vid tillfälle är http://www.minutsida.blogspot.com/ som väl är två medlemmar här på utsidan som har, jättetrevlig imo :)

Sen får man väl försöka att lämna en kommentar om man har uppskattat det man har sett, för det är väldigt trevligt och uppmuntrande inför kommande skrivande :)
 
Jag fann Mattis blogg genom Utsidan och då den uppdateras ofta och lättläst så kollar jag den numera dagligen.

Kevin som driver Laplanders Natural Lore blog har jag följt i flera år och den är kul och intressant, då Kevin är från England men bor numerai Norrbotten och hans sätt att tackla naturen och den samiska slöden.

Majjens blogg som finns här på Utsidan är riktigt kul och intressant att läsa och man inser att det finns en hel del fantastiska vindskydd/stugor även på våra låglandsleder.

Får väl göra lite reklam för min egen blogg också Nordic Bushcraft Blogg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
albinh De svenska fjällens natur - uppföljare? Böcker, film, media 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.