Harjakt med spjut

avslutad210712

Gäst
baja_maja; sa:
Idiotiskt , detta är helt klart jaktbrott,.
Nu borde ta ioch läsa in jägaerexamen-pappskallar

Visst går det att jaga hare med spjut om man till att börja med kan kasta och träffa med det. Sen kräver det att man känner sina marker eller som det heter "vet var haren har sin gång". Och att man är två. Att tro att man kan jaga hare på uppsprång med spjut på okända marker är klart åsa-nisse-roligt.

Självklart är det ett uppenbart lagbrott även om man gör det på sin egen mark under lovlig tid. Eller kanske man skulle säga att det nog bara är troll som skulle komma på ideen *L*.

Glömde att nämna att visst har jag jägarexamen och det har troligen någon fler som svarat i tråden.

Men när du kallar mig pappskalle går det för långt. Mitt huvud består av äkta norrländsk fura dvs jag är en träskalle och ingent annat. *fnyser*
 
öringen; sa:
Nordesjö; sa:
Hur som helst, hare smakar väl kyckling, och är ungefär lika stor.

Jag ser att du aldrig ätit hare.


Kanin smakar kyckling. Det blev väldigt tydligt när jag flög till Malta. Vi fick välja på Kyckling eller Köttfärsbiff. De flesta tog kyckling för det såg så gott ut. Ungefär 1 timme efter att maten serverats och de flesta har ätit upp kommer ett meddelande på internradio. -"Detta är er flygvärdinna. Jag måste tyvärr meddela att det inte var kyckling utan kanin i maten".

Till detta ska sägas att Malta har kanin som nationalrätt och det serveras överallt. Ön är 1,5 x 2 mil lång och vi åkte runt och tittade på "landsbygden" i 3 dagar med bil utan att se en endaste kanin eller kaninfarm.....

// E //
 
250px-Uppstoppad.Skvader.jpg


En grillad skvader med pommes och öl, tack!

Tamkanin smakar inte mycket = ~kyckling. Vildkanin smakar mer vilt, och hare har mycket mer viltsmak.
 
angina; sa:
Vi har funderat på håv (typ fiskehåv) men tror inte vi kommer nog nära haren.
Per, Micke och Johan

Fiskehåv går utmärkt, så länge den är stor nog. Passa på medan de har harpest, då är de mer tröga och lättfångade.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.