Dela taxi Vålådalen 30/3 - 3/4

Vi är två som ska ta oss från Undersåker till Vålådalen 30/3, då tåget anländer till Undersåker kl 07.50. Tillbaka till Undersåker 3/4 varifrån tåget går vid 20.11. Är det någon som vill dela taxi någon av sträckorna?

Med vänlig hälsning,
Jakob Hjertman
 
Senast jag åkte (2017) så betalade man per person, åtminstone från det bolaget (ett av de i Åre) som jag beställde av. Så det blev ingen skillnad i pris per person att vara flera, och bolaget samordnade samåkningen med flera i minibuss vid behov utan att man behövde göra det självt.
Har du kollat med taxibolagen om de har fast pris?
 
Vi är två som ska ta oss från Undersåker till Vålådalen 30/3, då tåget anländer till Undersåker kl 07.50. Tillbaka till Undersåker 3/4 varifrån tåget går vid 20.11. Är det någon som vill dela taxi någon av sträckorna?

Med vänlig hälsning,
Jakob Hjertman

Länstrafiken Jämtland har en linje 562 som avgår 8:40 från Undersåker till Vålådalen.
Det är en beställningsresa så den måste bokas i förväg och körs med taxi/hyrbuss beroende på hur många som ska med. 64 kr per skalle.
Skulle tro att det går motsvarande tillbaka också, det brukar vara anpassat för att matcha med nattåget.
Kolla på ltr.se/.

Skulle ni åkt 29:e eller 1:a kunde jag plockat upp er själv. :)
 
Tack för svaren! Vägen dit verkar klaffa bra med länstrafiken men tillbaka till undersåker går redan kl 16 - ska kolla med taxibolagen!
 
Kollade med Taxi Åre, de tar 800 per bil. Kollade länstrafiken och Vålådalen - Undersåker 3e april avgår redan kl 16 och tåget går inte förrän kl 20. Så erbjudandet om att dela taxi kvarstår, om inte någon vet något annat taxibolag som tar betalt per person?
 
Det går linjetrafik vardagar, en buss på morgon och en på kvällen. Det finns också möjlighet att beställa vissa dagar/tider.

Vålådalens fjällstation anordnar också transfer i mån av personal. Denna kostar 200 per person om jag inte missminner mig
 
Tack för era svar! Linjetrafiken som länstrafiken ansvarar för klaffar alltså dåligt på vägen tillbaka och avgår redan kl 16, dvs Vålådalen - Undersåker 3e april. Vårt tåg går 20.10 på kvällen och jag tänker boka taxi som ansluter till det tåget. Vålådalens fjällstation ordnar bara med transport om man bor på fjällstationen. Taxi Åre tar 800 kr för en taxi. Björn Olssons taxi tar 350 kr/person om man är 2 personer och 250 kr per person om man är 3 eller fler. Så om det är någon som vill dela taxi Vålådalen till Undersåker onsdag 3/4 cirka kl 19 så får ni gärna höra av er.
 
Är det Vålådalen Östra som gäller som hållplats för resa Undersåker-Vålådalen? Vi ankommer Undersåker en fredag morgon och bör då rimligen kunna åka linje 562 till Vålådalen, am I right?

Även resan tillbaka till Undersåker en månad senare verkar gå att lösa, trots att det är helg. Beror väl på när tåget avgår förvisso.
 
Är det Vålådalen Östra som gäller som hållplats för resa Undersåker-Vålådalen? Vi ankommer Undersåker en fredag morgon och bör då rimligen kunna åka linje 562 till Vålådalen, am I right?

Även resan tillbaka till Undersåker en månad senare verkar gå att lösa, trots att det är helg. Beror väl på när tåget avgår förvisso.

Det beror ju på vart du ska. :)
Vålådalens Fjällstation ligger vid Vålådalen Västra, ett par km efter Östra och är väl det som oftast syftas på.

Ska ni till Anaris eller Lunndörren går det fint att utgå från Vallbo i Östra Vålådalen
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kogoyo dela taxi 18/12 kl 21, undersåker-vålådalen? Turskidåkning 0
fredolund Dela Taxi Kiruna Abisko april 2024 Turskidåkning 0
josia Dela taxi från Kvikkjokk 10 mars Turskidåkning 1
Robox Dela Taxi i mitten av mars. Turskidåkning 5
vandrafjäll Jag vill dela med mig av min vintertur Turskidåkning 27
vandrafjäll Jag vill dela med mig av min vintertur. Sarek Feb/Mars Turskidåkning 14
vandrafjäll Jag vill tacka och dela med mig av min vintertur i Sarek Turskidåkning 46
vandrafjäll Jag vill dela med mig av min upplevelse Turskidåkning 21
vandrafjäll Jag vill dela med mig av min fjälltur, Abisko till Ritsem Turskidåkning 21
vandrafjäll Jag vill dela med mig av min första fjälltur/vinter Turskidåkning 15
Dela bil Stockholm - Högbo bruk i helgen? Turskidåkning 0
Sjobbe Taxi samåkning Åsarna till Ljungdalen (Kläppen)) Turskidåkning 0
gusbo Vålådalen/ nulltjärnarns - Kyrkstenen Turskidåkning 1
LNord Lavinrisk - Storulvån-Sylarna-Gåsen-Stendalsstugan-Vålådalen Turskidåkning 2
Gråbuse Snösäkrare alternativ till Vålådalen i påsk? Turskidåkning 9
KimE Vålådalen Turskidåkning 4
Soleil Ottsjö eller Vålådalen i mars? Turskidåkning 5
camlun Vålådalen slutet av december Turskidåkning 8
helmutlotti Snöläge vålådalen/lunndörrstugan/vålåstugan Turskidåkning 4
Moh Ramundberget - Vålådalen råd önskas. Turskidåkning 3
Pollan Storlien - Vålådalen Turskidåkning 2
hassebula Vallbo/Vålådalen Turskidåkning 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...