Android app stigar & vandringsleder i Sverige?

Viewranger.....funkar kanon, kör inte med vanlig GPS längre. Karta köper man de bitar man vill ha.
Enligt mig så är GPS i ny smartphones mer precisa än någon standalone GPS jag har använt

Har alltid karta och kompass med mig utöver detta;)

Kör i en S3 med stort batteri som räcker i typ 2-3 dygn med påslagen GPS(vilket är något man inte har) hela tiden.
14159364081_16788a4873_b.jpg
 
Viewranger finns det utmärkt stigar och vandringsleder i den i Sverige? Vad kostar exempelvis en karta över Västerbotten?

Skickat från Samsung Galaxy S3 via Tapatalk Pro
 
Kartorna är från :
Sweden (Lantmateriet)
1:50000
By-the-tile: up to £1.50 = 1 ruta 1x1mil.

Så det kostar mer för stora områden...men du kan ladda ner precis det området du vill vandra i. Så fort jag skall vara i ett nytt område så laddar jag ner det området jag skall befinna mig i.
 
Vad brukar det kosta då?

Som sagt..
By-the-tile: up to £1.50 = 1 ruta 1x1mil.

Annars kan du köpa hela norrland färdigpackat också, kostar just nu £50.

Till skillnad från vissa andra leverantörer (*host* Garmin *host*) så tillåter Viewranger att du flyttar din köpta karta till nästa enhet när du byter. Du kan också köra samma kartset på flera enheter parallellt, så att du t.ex. inte behöver betala två gånger för att använda din karta på både mobilen och surfplattan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
plingon App för fågelläten? Böcker, film, media 3
Grus74 Äventyrets stigar av Claes Grundsten Böcker, film, media 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.