visa din "kajakklocka"

På många

av Garmins GPSer kan man rätt fritt välja vad som skall vara med på displayen. Kanske är det samma valmöjlighet på någon av deras GPS och pulsklockor?

Thure
 
fenix verkar ha rätt funktion, om man kan dra slutsatser av hur andra vyer ser ut i manualen.
Tyvärr så är det för dålig batteritid för mina behov.
Och i alla träningsklockor är det en miljon funktioner för att underlätta träning, men jag vill inte träna, det är hunden som ska springa, inte jag ;-)
 
av Garmins GPSer kan man rätt fritt välja vad som skall vara med på displayen. Kanske är det samma valmöjlighet på någon av deras GPS och pulsklockor?

Thure

Kanske kan Garmin 310XT vara något, med ca 20h batteritid och med möjligheten till att ställa in vad som ska visas i displayen. Här är en bild från Happymtb.org. OBS, inte min bild jag länkar bara till tråden:

http://happymtb.org/forum/read.php/1/1847253/page=4

filename=Bild_3465.jpg
 
Kanske kan Garmin 310XT vara något, med ca 20h batteritid och med möjligheten till att ställa in vad som ska visas i displayen. Här är en bild från Happymtb.org. OBS, inte min bild jag länkar bara till tråden:

http://happymtb.org/forum/read.php/1/1847253/page=4

filename=Bild_3465.jpg

Jag har en Garmin Forerunner 910XT och jag är extremt nöjd med den. Använder den både till träning och ibland till vandring. Kul att se hur långt man har gått och hur många kalorier man gjort av med. Tyvärr är batteritiden bara 20 timmar, precis som 310XT. Det finns tyvärr inget sätt att köra klockan med GPSen avstängd. En stor fördel är att den är vattentät. Man kan simma med den. För dagsturer med kajaken borde den fungera ypperligt.
 
Hustrun har en Forerunner 305 (tror jag det är) och batteriet klarar inte två dagars skogsaktiviteter, mest p g a gps-mottagningen som man inte kommer ifrån, annat än att hålla för antennen och säga att man är inne när den frågar. Men jag tror den drar en del ändå.

Nu har jag tittat på några Casio och får det jag behöver för 600kr med batteritid på 3 år. Känns bara lite snopet att köpa något så billigt.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...