Tävling: Göteborgs Kajakrace, intresse?

Men för f.. fixa den tävlingen då istället för att tjata om den här Janne.
Ta din nya V10 Sport och var med i den emellanåt skumpiga hamnen så får vi se hur ovågig vår långsträckta hamn är ;-)
Vågorna studsar gött mellan kajerna, lite knepigt på några ställen, inga problem i en havskajak, men spännande i smalare båtar.
Men-men, jag ser fram emot att se både dig och Erik B på startlinjen istället för vid den berömda sidlinjen :)
Och ni behöver inte vara oroliga, man behöver inte paddla fort, viktigast är att vara med ;-)

Nej det får nog vara för min del. Jag har alldeles för dålig balans för ett sådant äventyr. Jag trivs bättre här där jag kan lukta på... Nej nu höll det på att bli fel ;-)
Jag trivs bättre här mellan öarna och vågar sticka ut nosen på öppet vatten ibland när det är lugnt. Tycker också om insjöar/kanaler så både Malmö 24 tim och en tredje vända på Dalslands Kanotmaraton vore kul. Fast först ska jag se till att armbågen läker ordentligt!
 

Bilagor

  • P4120009.jpg
    P4120009.jpg
    27.3 KB · Visningar: 439
Men för f.. fixa den tävlingen då istället för att tjata om den här Janne.
Ta din nya V10 Sport och var med i den emellanåt skumpiga hamnen så får vi se hur ovågig vår långsträckta hamn är ;-)
Vågorna studsar gött mellan kajerna, lite knepigt på några ställen, inga problem i en havskajak, men spännande i smalare båtar.
Men-men, jag ser fram emot att se både dig och Erik B på startlinjen istället för vid den berömda sidlinjen :)
Och ni behöver inte vara oroliga, man behöver inte paddla fort, viktigast är att vara med ;-)

Försökte faktiskt pusha i början av den här tråden att rejset skulle gå i havet! Jag gillar hafsvågor men hatar skalp/reflexvågor å kan redan nu säga att i hamnen kommer jag inte att paddla :(
Ps Därimot lockar Orust Runt mig vill gärna paddla där om nu bara min kassa rygg oxå vill ;)

/Janne
 
Bara att vara positiv och spänna bågen och vara med i Götet gubbar, helt ny miljö och kul annorlunda, sedan är det ynkliga 21 km, en lagom sprintdistans för två herrar i sina bästa år, inga problem :)
Sedan kan vi ordna Gbg:s-skärgårdsrace också, det är ju som synes skitlätt, bara att bestämma tid och plats, bjuda in alla och köra istället för att göra ingenting. ;-)
Allt är bara prioriteringar, allt är ju superenkelt och med hjälp av nätet finns inga ursäkter längre... Inga!

Klart ni också skall vara med på Orust Runt, det gäller bara att vara lite disciplinerad om man nu behöver vara försiktig om någon speciell kroppsdel. Paddlar man 10 km på en dryg timme fixar man 50 km hur lätt som helst, speciellt om man har hela dagen på sig.
Men även där är det viktigaste att komma fram, tävlar gör man mot sig själv, det finns nämligen alltid någon som är snabbare, och det gör ju ingenting :)
Och skulle man bara klara första dagen så finns det ju sämre ställen att avbryta på än vackra Vallerö :)

Altruism:
Första barriären för de flesta är att besluta sig för att vara med och delta, oavsett vilken arena vi väljer. Fart och stil är egentligen helt oviktigt, allt är ju på Sköj... glädje över att vara på väg och med så många olika men likasinnade...
Det är väl iofs en egoistisk orsak det med, men det är gött att bröta runt och bända lite i den allmänrådande självgodheten och egoismen som sänkt sig över "vår" värld.
Inte för att jag själv är perfekt, men det är detta som driver mig över havet :)
 
Bara att vara positiv och spänna bågen och vara med i Götet gubbar, helt ny miljö och kul annorlunda, sedan är det ynkliga 21 km, en lagom sprintdistans för två herrar i sina bästa år, inga problem :)
Sedan kan vi ordna Gbg:s-skärgårdsrace också, det är ju som synes skitlätt, bara att bestämma tid och plats, bjuda in alla och köra istället för att göra ingenting. ;-)
Allt är bara prioriteringar, allt är ju superenkelt och med hjälp av nätet finns inga ursäkter längre... Inga!

Klart ni också skall vara med på Orust Runt, det gäller bara att vara lite disciplinerad om man nu behöver vara försiktig om någon speciell kroppsdel. Paddlar man 10 km på en dryg timme fixar man 50 km hur lätt som helst, speciellt om man har hela dagen på sig.
Men även där är det viktigaste att komma fram, tävlar gör man mot sig själv, det finns nämligen alltid någon som är snabbare, och det gör ju ingenting :)
Och skulle man bara klara första dagen så finns det ju sämre ställen att avbryta på än vackra Vallerö :)

Altruism:
Första barriären för de flesta är att besluta sig för att vara med och delta, oavsett vilken arena vi väljer. Fart och stil är egentligen helt oviktigt, allt är ju på Sköj... glädje över att vara på väg och med så många olika men likasinnade...
Det är väl iofs en egoistisk orsak det med, men det är gött att bröta runt och bända lite i den allmänrådande självgodheten och egoismen som sänkt sig över "vår" värld.
Inte för att jag själv är perfekt, men det är detta som driver mig över havet :)

OK - om det inte duger att skylla på skada och dålig balans så får jag skylla på sonen istället. Han är miljöpartikel och gillar inte onödigt resande. Jag fortsätter då att rapportera till LaRs Nätrejs istället. Mycket miljövänligt eftersom alla kör där det passar och man slipper transporter ;-)
http://bloggen.motionspaddla.nu/2012/02/natrejset-2012-25km.html
 
Såå otroligt långt att sitta 24 timmar i lådan och jag är rädd att jag tappar motivationen för resten av säsongen mot att paddla runt i saltstänkta miljöer i 2 timmar och sedan käka mjukglass och kolla babes...

Självklart ska du komma till GBG en dag som denna! Som du säger, en runda i stan är precis lagom så här års. Babes kan du säkert hitta också, med tanke på att stan är full av folk pga Göteborgsvarvet.

Sen vill jag poängtera för alla oroliga själar att vi förvarnar berörda parter som Göteborgs Hamn, Paddan och Västtrafik inför loppet. Stora stygga Stena-färjorna ligger stilla under de timmar vi kör.
 
Och nu går det också att anmäla sig till racet 2013. Som kommer att gå den 18 maj, samma tid och plats.

Så skynda dig att anmäla dig innan det är fulltecknat ;-)

/Mattias
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.