Någon som provpaddlat nya Point65 XP18?

... det låter ju bra. När/var dyker den upp så att "vanliga" paddlare kan titta på den och kanske prova? Ska ni vara med på Båtmässan i Älvsjö i mars eller Vildmarksmässan i april? Med nuvarande bensinpriser och trängselskatt så känns det inte roligt att åka till Stockholm för bara ett ärende ;-)

Erik, nästa år kan du göra två ärenden. Vildmark och båtmässa kommer att ske samma vecka. Man skiftar väggar så att båtmässans kajaker hamnar på Vildmark.

Ha det!

Mats
 
Jag har nu haft äran att ha tillgång till en XP18

Just det XP18.


Det är 3 saker som måste ändras, förbättras på den. Roder, sits, pedaler. Alla tre är på gång att anpassas så jag låtar blir tjata mer om det. Som det är nu, sitter jag riktigt illa i sitsen samt, att rodret inte fungerar tillräckligt bra för den väldigt roder krävande skrov.
Då känner man att man sitter i en havskajaken som är trög och inte i skidan som är mycket snabbare.
men i nufallet, skulle jag välja såga av vingarna på sargen.

Skeddan,..mja..den är ju där för att tillfredsställa mer oldschool paddlare som inte vill har roder, men jag skulle ta bort den, och täcka över boxen. Det bromsar :)


Konstruktion och finishen är. Lite tugn, men dom få XP18 som har spridits rund är förmodligen av första batchen,

0702885036

Paul du får gärna låna/testa min kajak ;)
Bra sits,bra styrning/roder,otrolig finish å jättesnabb ;)

/Janne
 
Kul! Gör jag gärna. Vad är det för nått då?

Jag ÄR en vanlig paddlare. XP18 finns säkert att provpaddla på Pampas kajak, samt hos nogra av deras andra butiker. Annars har jag en på Dalarö.

Stor fördel med släp roder... igår var jag ut och körde jätte tråkiga, 880mtrs intervaller i Dalarö kanal. Mycket sjögräss där nu, så ibland gick farten ner från 13,5 till 11 då jag hade enorma bollar med gräss i roderet... ush.
 
I nöjesindustrin är kändisfaktorn så betydande att "all publicitet är god publicitet" eller "även dålig publicitet är bättre än ingen publicitet".

Skulle inte säga att det är riktigt så i kajakbranshen, men samtidigt gäller väl vid all försäljning att det är svårt att få kunder att välja produkter de inte över huvudtaget hört talas om. Å andra sidan kan man ju tänka sig att ökända produkter är svårsålda även för en duktig försäljare, medan en duktig försäljare inte har samma problem med en okänd produkt - om han väl får tillfälle att ha inflytande över kunden...

Var gränsen för smygreklam går på kajakforumet är ingen enkel sak och den har diskuterats förr, men till stor del är det väl en hederssak, och inte en fråga som modereras hårt. "Information" från företrädare för fabrikat eller återförsäljare är nog t o m en uppskattad komponent på forumet om det bara sker öppet och med någon form av återhållsamhet.
 
Bra kontakt

Jag är benägen att hålla med Mezzner. Alla ha nog någon glädje av direktkontakten. Jag har flera gånger tagit med idéer och önskemål om förbättringar från Utsidans forum och framfört till vår utvecklingsavdelning. Man tar alltid vara på dessa idéer och synpunkter.

Kunde inte Utsidan bygga på det faktum att alla aktörer i branschen är aktiva på forumet istället för att vi skall misstänkas för smygreklam så fort vi uttalar oss? Är det bara i kajakbranschen vi har denna direktkontak? Skitbra tycker jag..

Faktiskt kunde varje fabrikat ha en egen forumtråd att spy ut "reklam" så mycket man vill. Nä kanske inte, men föra en öppen dialog med konsumenterna. Det finns i "Butiker och leverantörer", men det försvinner liksom uti konsumenträttsträsket på något sätt. Vi borde kunna prata kajaker och paddling i rätt forum...

Ha det!!
 
Det finns ju alltid utrymme för missförstånd, så för att minska det en aning, så konstaterar jag alltså att Janne avstår från att namnge sin påstått fantastiska kanot, och det tycker jag han gör rätt i med utgångspunkt från gällande regler - och forumhedern. Hade han gjort annorlunda utgår jag från att han inte blivit modererad, men jag tycker att det är bra att medlemmarna förväntas ta personligt ansvar.
Jag tycker också att det finns gott om både bra och dåliga exempel på hur denna frihet under ansvar förvaltas.
 
Jag är benägen att hålla med Mezzner. Alla ha nog någon glädje av direktkontakten. Jag har flera gånger tagit med idéer och önskemål om förbättringar från Utsidans forum och framfört till vår utvecklingsavdelning. Man tar alltid vara på dessa idéer och synpunkter.

Kunde inte Utsidan bygga på det faktum att alla aktörer i branschen är aktiva på forumet istället för att vi skall misstänkas för smygreklam så fort vi uttalar oss? Är det bara i kajakbranschen vi har denna direktkontak? Skitbra tycker jag..

Faktiskt kunde varje fabrikat ha en egen forumtråd att spy ut "reklam" så mycket man vill. Nä kanske inte, men föra en öppen dialog med konsumenterna. Det finns i "Butiker och leverantörer", men det försvinner liksom uti konsumenträttsträsket på något sätt. Vi borde kunna prata kajaker och paddling i rätt forum...

Ha det!!

Använt med förnuft och återhållsamhet är närvaron av en leverantör i forumet positivt. Alla har dock olika syn på vad återhpllsamhet är, och vad information är. Detta är det första forum jag sett där det finns leverantör som ohämmat gör inlägg som passerar även min gräns för vad jag anser är rimligt (repetivitvt framförda klagomål på fantastiskt bra nybörjarsidor från världen för att dessa inte innehåller hänvisningar till ett lilleplutt lands leverantörsspecifika produkter som ett exempel). Det finns många andra som håller sig inom ramarna och istället ugör goda källor till kunskap att ösa ur.

En separat tråd för leverantörer att spy ut reklam kunde fungera som en bra säkerhetsventil, men bortsett från när vissa leverantörer tappar all återhållsamhet och perspektiv på information tror jag alla gynnas av att leverantörer kan skriva i forumets alla trådar. Dock då informativt och allmänt, inte produktspecifikt och i marknadssyfte. Det borde ha ett eget forum med lämplig varningstext.

--- Mats ---
 
OK, nu har tråden spårat ur lite i en annan riktning så jag hakar väl också på....

Närvaron av tillverkare/försäljare på forumet tycker jag enbart är positiv, dels för att det faktiskt ofta är informativt men framförallt för att det ännu oftare bidrar med ett visst underhållningsvärde ;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
friluftaren Någon som vet vilket format filmen kommer i? Paddling allmänt 16
krilars Söker någon som utför kajakreparationer Paddling allmänt 6
ChrL Söker neoprenlucka till Necky Looksha. Någon som säljer alt. kan sy? Omkrets 124cm, bredd 29cm, längd 46cm Paddling allmänt 1
PK Neelix Är det någon som har erfarenhet av Oru eller Nortik? Paddling allmänt 10
kennet_arvidsson Är det någon som testat/köpt Havkajak Coast-Trip 495 Paddling allmänt 0
Struensee Någon som hyrt packrafts? Paddling allmänt 2
Pjonta Paddlat någon av de oreglerade älvarna? Paddling allmänt 4
RoAlf Någon som har paddlat Nelo Waterman K2 Paddling allmänt 0
Lasse Be Båtmässan i Göteborg någon för den kajakburne? Paddling allmänt 4
Johan123 Någon som paddlar kanadensare med böjd paddel? (bent shaft) Paddling allmänt 3
birru Någon som paddlat Torneträsk-Kurravaara? Paddling allmänt 0
Kotten82 Någon som vill köpa en fin kanot? Paddling allmänt 6
nilsanders Någon som har monteringsanvisningen för Ally 560? Paddling allmänt 3
Jörgen Larsson Någon som provat Oru kajak? Paddling allmänt 4
Flärp Kayman Fury - någon? Paddling allmänt 8
Nehrert Har någon paddlat den här sträckan Paddling allmänt 3
Kanii Någon som vet något om Oreälven? Paddling allmänt 0
Ballderrot Har någon tipps på fin åpaddling? Paddling allmänt 2
bååthen Någon som har paddlat Örekilsälven? Paddling allmänt 2
thejaccen Finns det någon liten kajak för under 4000kr? Paddling allmänt 4
bash Elie Straight 140 XE, någon som testat? Paddling allmänt 1
Jones Någon som provat Point 65 mercury gte? Paddling allmänt 32
mattiasbacklund Aquilo Core någon? Paddling allmänt 6
NordenJolt Funderar på att köpa kajak, är någon av de här ett bra val? Paddling allmänt 3
gegga moya Några dagars tur i skärgårn, tips någon? Paddling allmänt 6
Calidris Någon som har en havskajak att hyra ut i sommar? Paddling allmänt 5
fredl Köpt en "ny" tvåmanskajak, "Hart" någon som vet något om den? Paddling allmänt 6
freetime Nelo Inuk, någon som provat? Paddling allmänt 12
olmar Alaska i Augusti någon? Paddling allmänt 0
peter1959 Har en ide, någon som testat ? Paddling allmänt 16
North shore Behöver någon plats? Paddling allmänt 0
Dagmar i Lund VKV rush, kanske någon som kan hjälpa? Paddling allmänt 1
martar Någon som provat Necky Narpa? Paddling allmänt 1
North shore Snabbkurs Någon? Paddling allmänt 2
PrebenN Baltic 530 el Freeline 525 - någon som sett/provat/köpt? Paddling allmänt 10
dunderbjorn Göta kanal någon? Paddling allmänt 1
Erik Barkefors Har någon provat Epic 18X? Paddling allmänt 31
Staffan Andersson Någon som... Paddling allmänt 3
Andtrax Biltemas sit-on-top någon? Paddling allmänt 29
plp Kan någon identifiera denna kajak? Paddling allmänt 2
Kajakjagare Någon som paddlar i Åar här? Paddling allmänt 18
progg Hajfiske från kajak, någon? :) Paddling allmänt 1
North shore Någon som har plats? Paddling allmänt 8
hs Paddla drag, någon? Paddling allmänt 2
kajaken_yahoo.com Bialowieza? Någon som varit där? Paddling allmänt 4
Lotta Svantesson Någon som har nåt bra svar på vad jag skall rätta till Paddling allmänt 0
hassex Någon forumit?? Paddling allmänt 1
surfban Finns det någon certifierning för färdledare? Paddling allmänt 8
johan5588 -Någon som har erfarenhet av P&H Iceflow ? Paddling allmänt 6
Magnus_74 någon som provat Valley Rapier 18 eller 20? Paddling allmänt 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...