Vandringsvänner i trestadsområdet (Vänersborg, Uddevalla och Trollhättan)

Hej,

Verkar som forumet inte är så aktivt i denna avdelning.
Men vi får se vad detta kan leda till.

Skulle vara kul att få ihop lite folk för vandring, paddling, tältning etc.
Det finns en oerhörd massa fin natur runt om Vänersborg, Uddevalla och Trollhättan. Tar vi även in en bilresa på en timme så har vi ett område med otrolig miljö.

Det är så lätt att bli hemmablind och missa alla fantastiska områden och upplevelser inom närområdet.

Finns det någon intresse för att få ihop en gäng människor som vill planera in både dagsturer till övernattningar här i trestadsområdet?
Skaffa nya vänner och ha kul ihop.
Göra turer anpassade för barn och turer som är barnfria.
Vandringar, paddlingar, tältning... Ja det mesta inom naturupplevelser.

Själv är jag en 41 åring man som bor norr om Vänersborg.
Har fjällvandrat både i Sverige och i Norge.

Nu får vi se om det finns något intresse!
 
Jag väcker liv i denna gamla tråd och undrar om det finns några vandringsvänner i Trollhättan med omnejd? Tänker mest på dagsturer.
 
36 År bosatt i Trollhättan. Om det är någon i närområdet som har bra tips på vandringsleder runt området och kanske vill hänga på någon gång så hojta till =)
 
Edsvidsleden kan jag rekommendera.

Sen finns det ju en massa kortare leder uppe på Halle och Hunneberg.

Kroppefjäll uppe i Dalsland har leder. Besök gärna Karolinerstugan.

Svartedalen SV om Lilla Edet. Gott om varg säger de.

Sök lite på vandring och inkludera Trollhättan, Vänersbor, Uddevalla, Dalsland, Göteborg eller västsverige så kommer du få massa alternativ.
 
Svartedalen är jag ifrån och där har jag gått mycket men jag är sugen på karolinerleden uppe på kroppefjäll, besöka karolinerstugan som du skriver får det bli.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...