• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Fylla och friluftsliv.

Trådens tramsiga ton gjorde sig bättre med glimten i ögat än med fyllesjukt rättshaveristiskt gnäll på modereringen.. Sorgligt.

Halaj!

Tycker att din ton är onödigt hård, men i sak har du rätt.

Tråden var kul tills TS kände sig kränkt över att tråden blev –vad h*n uppfattar det- nergraderad.
Men TS har fel;_alla_trådar är lika mycket värda! Oavsett vilken avdelning! :)

Lite allvar då: man skall akta sig lite för att förtära alkohol, om kroppen är slut för dagen.
Och med det menar jag inte ren muskeltrötthet.

Om du har tagit ut dig, inte sovit gott, inte ätit ordentligt under dagen, trots att du borde, inte lyssnat på din kropp, utan kört på, så kommer det inte att sluta gott den kvällen, om du tänker att nu har jag gjort gott – made good ground - och kan belöna mig själv med lite gott-i-gott-gott.
Man somnar inte. Man däckar. Och sover ingen vidare heller.

//T
 
Jag tänkte vi kunde ha en tråd för oss som gillar att supa ibland, när vi är ute i skogen.

Med supa avses här en rejäl fylla och inte att man dricker 3cl årgångs whisky när man ska gå och lägga sig eller att sex personer delar på en vintetra.

Vad dricker ni?

Går ni strikt efter mest alkohol i förhållande till vikten eller är ni beredda att släpa på betydligt högre vikter och mer volym för att kunna njuta av godare drycker?

Tycker ni det finns några speciella alkoholhaltiga drycker som passar extra bra när man ska supa ihop med friluftsliv?

Om ni kör enbart på brännvin, häller ni över det i andra flaskor och i så fall vilken typ?

Blandar ni färdig grogg direkt i flaskan?

Har ni några andra arrangemang eller något i utrustning som enbart är ämnat för supandet?

Vad brukar ni göra när fyllan biter tag, ligger ni mest ner och njuter eller drar ni igång med några roliga upptåg ute i skogen?

Ja, det går åt en hel del brännvin för min del faktiskt. Jag gilart helt enkelt och svira på stan bland finkläder och tillgjorda smilband/glåpord bland mer folk än jag kan räkna till passar inte mig. Det ska ska vara personligt, ibland är så personlig att jag endast halsar brönnvin i sällskap med mig själv. Det bästa av allt är att jag får elda, frilufta och dricka brännvin, alla tre på min top 5 lista av saker jag gillar.

Färdigblandad grogg går bort, whiskey har jag ledsnat på att ha med. Öl är mycket gott på sommarn, tungt och risk för sprickbildning i blåsan när jag inte orkar kliva ur hammocken... Min favorit är rom och cola, simpelt, gott och colan kan hjälpa mot blodsockerfall dagen efter.

En bubblare på vintern är Mintuu och varm oboy, gott som fan.

Och när fyllan griper in så hoppas jag nån (oftast bror min) släpar mig bort till hammocken innan jag stupat...

Vad gäller flaskor så brukar jag hälla över det i Nalgene flaskor, håller bättre och jag har ändå användning för dem när spriten är slut. En annan fördel är att när jag öppnar locket får jag njuta av en liter brönnvin istället för futtiga 75 cl...

Nu var det sagt
 
Ah va gott o supa på en fredag - haha


Vi borde fixa en ny forumdel , PARKBÄNKEN
 

Bilagor

  • secondColumn.jpg
    secondColumn.jpg
    43.3 KB · Visningar: 470

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...