Söker likasinnade för helgaktiviteter runt Göteborg

Hej,

Jag letar efter likasinnade med "överlevnad" och/eller minimalistiskt friluftsliv som intresse inom Göteborgsregionen. Huvudsyftet skulle vara att komma ut i skogen på helgerna med aktiviteter från lugna vandringar och en massa lägereldstjöt till mer strapatsrika fysiskt och psykiskt ansträngande äventyr - helt beroende på vad vi känner för att göra.

Med nedbantad utrustning kommer vi inte bara närmare naturen utan även oss själva, den bästa ventilen jag känner till när man har ett tufft jobb - att verkligen känna verkligheten. Jag ser det som en alternativ träningsform för både kropp & knopp och hoppas att inte bara grabbar är intresserade.

Tänker mig definitivt inte macho-idiotier ala Bear Grylls, m.fl utan sunt förnuft, men ändå upplevelserikt.

Jag är typen bakom en serie hemmasnickrade videos för många år sen och håller intresset vid liv fortfarande med lite olika soloaktiviter, men alltid kul när man är fler.
https://youtu.be/yIYkpbU5ees
https://youtu.be/N_UAYcLIk9M

Tjipp!
/Michel
 
Kommer gärna med ut!

Skrev även privat till dej men osäker om det kom fram! Var ute första gången i helgen med mig 25kg tunga gear och lär mig gärna att överleva utan den också! :D
Kommer gärna med nästa tur!
Mvh Joakim lejon!
 
Medeltida Strid

Fett! Jag kan för övrigt berätta om det ballaste jag gjort på riktigt länge. Vi var på något som kallas för "Medeltida Strid" med ett företag som heter Mondiala Entertainment i helgen. Sån sjuk adrenalinkick! Jag har spelat mycket paintball och airsoft innan men att battla med svärd, pilbågar, sköldar och spjut var häftigare! Jag gillade framför allt spjutet kan jag säga. Det jag gillade mest var att alla hade olika roller lite som när man spelar league of legends. Folket med sköldar där fram skyddar de svaga där bak som gör skadan. Skyttarna och grabbarna som håller i spjuten det vill säga. Jag gillar att göra skadan :p

Men ja det blev så spännande med olika taktiker man kunde köra. Sedan är jag ju ett stort fan av Vikings och Game of Thrones och att vi fick klä oss i den typ av kläder gjorde ju inte det hela sämre.

Vart filminspelning i slutet också. Det var också skoj. Tittade på filmen som blev idag. Jag skrattade så jag grät. Jag ska nog inte ge upp mitt dagjobb.

Vi beställde det hela via www.eventligan.se men tror man kan beställa direkt hos Mondiala Entertainment också (www.mondiala.se).
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.