Hänga med o vandra Skåneleden någon ?

Tänkte ge mig ut och vandra lite nästa vecka och undrar om någon mer än jag är ledig ?
Ev start i Sölvesborg och gå till Lerjevallen eller kanske ännu längre... beror lite på om jag får sällskap.

25 Januari och framåt....
Vill du/ ni hänga med så diskuterar vi såklart längd och tid.
 
vandring

Hade gärna hakat på, men skall få barn igen om en vecka eller två! Vad är det för typ av vandring på skåneleden, finns det mycket vattendrag, bra fiske mm. hur har ni det med snö där nere nu? tror att våran snö här uppe i skene håller på att försvinna lite lätt till min stora glädje!
 
Hade gärna hakat på, men skall få barn igen om en vecka eller två! Vad är det för typ av vandring på skåneleden, finns det mycket vattendrag, bra fiske mm. hur har ni det med snö där nere nu? tror att våran snö här uppe i skene håller på att försvinna lite lätt till min stora glädje!

Grattis!
Väldig blandad... Längs Sölvesborg-Lerjevallen är det mycket grusvägar, en hel del stigar som går i låg vegetation under kraftledning, lagom med backar och snabba skiftningar mellan löv och barr skog... Lär dock inte se så många löv nu =)

Har småsnöat hela dagen... Ligger väl runt 10 cm på gräsmattan och är -3,9.
Inte fiskat mycket i mina dagar och därmed inte tänkte i de banorna när jag vandrat... men det finns lite småsjöar och vattendrag för fisk...
 
Fortsätter du med Skåneleden / vandring? Hänger gärna på framöver - bor dock i Malmö så vilken del planerar du?

/Martin
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...