Tältnätter

Oj. Har inte kommit upp i mer än 3. Men så är jag ju grön också, och säsongen är väl inte slut? Jag hoppas få ta mig ut med tältet någon helg i höst också. Det blir första gången i kyla! Spännande!
 
Pja, vad blir det? Jag har ju haft som ambition
senaste åren att öka andelen tältnätter på mina kontinenala
turer - i norska fjällen tar jag tältet för givet (även om det råkade bli en natt i obemannad stuga iår).

få se:

maj, 3 dagar på Östgötaleden, 2 tältnätter
juni, 16-dagarstur i Pyreneerena, 14 tältnätter (varav 2 på campingplats)
juni-juli, 5-dagars i Pyreneerna, 5 tältnätter, varav en på camping (turen slutade alltså i tältet-
nästa dag gick jag ned till civilisationen)
juli, 7-dagars i Norge, 6 tältnätter (varav en på camping efter turen)
augusti-september, 11-dagars i Frankrike-Italien, 10 tältnätter (varav en på camping efter turen)

Det skulle bli totalt 37 tältnätter. Och, intressantare för mig, tre nätter under tak på mina 39
vandringsdagar i bergen.

Det kan bli ytterligare några dagar och nätter på låglandsled.
Men såhär års ska man egentligen sitta hemma och fisa och idka intellektuella aktiviteter.
 
Har blivit en del i år.
Av 5 veckor semester så har 3 veckor tillbringats i tält i Norge & Lappland.
+ Några strönätter tidigare i år,så totalt ca 23-24 dygn.
Alla lika härliga.
 
22

Två tältnätter i påskas hemmavid, tretton på sommarturen i Lapplandsfjällen och sju nätter på nyss avslutade höstturen genom Rogenområdet.

Kanske blir det någon mer natt i tältet i hemmaskogarna lite senare i höst.

Hälsn BM
 
Få men härliga :)

...endast 7 nätter iår (samt en natt i bilen på ett regnigt Gotland)
Hoppas få göra någon natt till nu i höst, om man nu kan slita sig från jobbet vill säga.

Har inte testat vinter tälta ännu, men det kanske är dags nu då?!

// M
 
En enda liten natt har man lyckats skrapa ihop. Inte speciellt trevlig natt heller då den spenderades i en sovsäck från ClasOhlson, nödinköpt för tillfället.
 
hur blev det med hösttälningen?

I somras blev det mycket sova ute! 18 nätter i tält, i utemöblerna, under bara himlen och på fjäll. Den ihärdigaste natten värd att nämna var då jag och vän givetvis lyckades tälta i Östra Vätterbranterna regnrekordsnatten 8 juli!

I höst, 1 natt i fågeltornet, inte mer.
 
Fem hösttältnätter fördelade på två turer kan jag lägga till. Ett par nätter under nollan, men inga extremer. Tänkte addera ytterligare en imorgon, göra en kort tur med broder i ett regnigt Uppland. Umeå har varit lite ogästvänligt sista tiden; is på marken och regn i luften.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...